Hírek

2014.12.10. 18:25

Vasárnaptól keresgélheti a megszokott vonatát

Székesfehérvár – Vasárnap nulla órától sem a jegypénztárakat, sem az érkező vonatokat nem találjuk majd a megszokott helyen a fehérvári vasútállomáson. Egészen őszig tart a felfordulás.

Házi Péter

Fotó: Koppán Viktor

Ami a lényeg: december 14-én nulla órától lezárják a fehérvári vasútállomás nagy várócsarnokát. Ettől kezdve a jegyeket a bejárati ajtónak szemben állva az épületen kívül, baloldalt elhelyezett, már most is látható konténereknél vehetjük meg. Miután a jegyet a három jegypénztár valamelyikénél megváltottuk, át kell battyognunk jobbra, a csarnok másik oldalán lévő régi aluljáróhoz, ezen át juthatunk majd el a személyvonatok által jelenleg még használt, legkülső vágányhoz.

Itt szépen fellépcsőzünk, majd a most készülő ideiglenes felszíni átjárókon keresztül érhetjük el a murvával feltöltött, ideiglenes peronokat, nagyjából ott, ahol jelenleg a tehervonatok közlekednek. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a helyszínen azt is hangsúlyozta, az említett régi alagutat egészen 2015 január 15-éig használhatjuk, akkor megint változik egyet a terelőútvonal: január 15-től a konténeres jegypénztárak mellett kell a peronokhoz kijutás lehetőségét keresgélnünk: Ettől az időponttól védőtetővel és oldalfallal ellátott gyalogos közlekedési úton lehet majd eljutni az ideiglenes peronokhoz.

Várhatóan 2015 őszén az állomás utascsarnoka újra megnyitja kapuit az utasok előtt, ekkortól a forgalom részben az új vágányokon, részben az ideiglenes vágányokon megy majd.

Több olvasónkat is érthetően zavarja a vasútállomás többméteres üveglapjainak állapota: ahogy az ember megérkezik a várócsarnokba, töméntelen mennyiségű galambpiszok látványa fogadja. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre Loppert Dániel elmondta, a felújítás részeként ezt a problémát is megoldják, a galambpiszok természetesen el fog tűnni.

Visszatérve a munkálatokra, a jelenlegi régi csarnokaluljárót teljesen elbontják, a helyére egy korszerű, nyolc méter széles aluljáró épül, amelyhez csarnok- és peronliftek is csatlakoznak, a vasútállomás emeletén pedig kormányablak nyílik, ahová ugyancsak elérhető lesz lifttel.

Amint Mészáros Attila alpolgármester, a körzet képviselője hozzátette, a Széchenyi úti aluljárót jelenleg kétszer két sávon használhatják az autósok, de a jövő év elején a kivitelező megkezdi a város felőli oldal felállványozását, felújítását, akkortól kezdve ismét útszűkületre, forgalomterelésre számíthatnak az erre járók.

A beruházás végeztével a jelenlegi 10-20-40 kilométeres megengedett sebesség helyett az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig 40 kilométerperóra lesz a megengedett sebesség.





Címkék#vasút#máv

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!