Hírek

2009.08.12. 02:25

Keressük a legkedveltebb üdülőhelyet: Vajta, a mediterrán üdülőfalu

Vajta - A címet a település honlapjáról kölcsönöztem, megtetszett. A mediterrán jelző jól hangzik, valóságtartalmát a látogatás napján megtapasztalhattuk. Mi utcai, a megkérdezettek fürdőruhában. Jól érezték magukat.

Kovalcsik Katalin

A falu annyira délen van, hogy álmunkban sem gondoltuk volna, találunk vendéget mondjuk a Székesfehérvárhoz közeli településekről. Kellemesen csalódtunk, mert a hévízfürdő zöld gyepén, a padokon, a medencék hűs és nem hűs vizében sokan fürödtek más megyéből, más falvakból.

- Törzsvendégeink is vannak - kalauzolta csapatunkat Jákobné Szász Erika, a fürdőkomplexum vezetője. - Május elsején kinyitunk, van előszezonunk, de szeptember 30-áig nyitva vagyunk, és nem maradunk olyankor sem vendég nélkül. Nézzenek körül nyugodtan, akár meg is fürödhetnek.

A környékből, de távolabbi településekről is bőven érkeznek nyaralni Vajtára
Fotó: FMH

Akár. Nem a késztetés, hanem az eszköz hiányzott hozzá. (Bár nem először fordult elő, hogy kakukktojásként mászkáltunk fürdőruhában ejtőző emberek közt. Ők nem irigyeltek bennünket, mi őket igen, de ez a mi problémánk volt.) Inkább törzsvendégeket kerestünk. Az egyik padon idősebb házaspár ült, a hölgy éppen elővette a töltött paprikát.

- Szoktunk a strandon is enni, a büfé jó, odakint kínálnak főtt ételt, de néha hozunk magunkkal. Ne írja le a nevünk, mit szólnak a gyerekeink, hogy benne vagyunk az újságban?!

Nem tudtam meggyőzni őket, hiába mondtam, hogy Szekszárdra nem jár a lapunk. Hajthatatlanok voltak, azt viszont elmondták, hogy évek óta visszatérő vendégek a fürdőben, nagyon szeretik, elégedettek vele. Egy másik idősebb házaspár élményei sem tértek el az előző véleményektől. A bácsi akkor lépett ki a medencéből, elmondta, busszal érkeztek egy Komárom megyei kis faluból. Máskor is eljönnek, nagyon jó tapasztalatokat szereztek. Miközben én az idősebb korosztályt faggattam élményeiről, ifjú kollégáim becserkészték a fiatalokat. A strand egyik medencéjénél népes holland csoport ugrált a vízbe. Visítottak a lányok, szép ívben meghajolva ugrott egyikük a medencébe. Megtudtuk, hogy a közeli kempingben laknak, több család érkezett együtt, itt töltik a szabadságuk egy részét. A fürdő kínálata, a kemping tökéletesen megfelel az igényeiknek, ismerősöktől hallottak a környékről, nem csalódtak. Ahogy az a két hölgy sem, akik a megyeszékhely közeléből érkeztek.

- Nagyon kellemes hely a fürdő, nincs zsúfoltság, a strand rendezett, a medencék is - az úszó és a meleg vizes - jól kihasználható - a Polgárdiban élő Magda Gyöngyi foglalta össze véleményét, aki barátnőjével, Kranauer Anitával élvezte a jó időt. Anita kislánya, Buschor Anna hatalmas rózsaszín úszógumijával lépett hozzánk, csatlakozott a felnőttek véleményéhez. Jól érzi magát, mondta, de rögtön vissza is ment a medencébe. A strandról kifelé jövet gondoltuk, megebédelünk, mielőtt folytatnánk utunkat. Nem volt szerencsénk, nem készült még el sem a babgulyás, sem a pörkölt nokedlival, korán volt, pedig az ára nem terhelte volna túl a pénztárcánkat. Mivel hoppon maradtunk, megnéztünk egy-két falusi vendéglátót. Rucz Jánosné, Irénke régi motoros a szakmában, az idén is több családot látott vendégül. Volt idő, amikor diákok vertek szállást nála, de elmaradtak. Az utca felőli kis házban ebéd előtt leptük meg az egyik házaspárt. A fehérvári Szalai Ferenc és felesége, Lídia először foglalt szállást a faluban, de szívesen ajánlják ezentúl az ismerősöknek, a családtagoknak is. A másik házaspár a fővárosból érkezett, tizenéves lányunokájuk sem talált kivetnivalót az üdülőhelyen. A szállás tiszta, a környék csendes, a fürdő közel, ha akarnak kirándulnak, de többen azért választják Vajtát, mert nyugalomban akarnak pihenni.

Aki lovagolni szeretne, felkeresheti a lovasmajort, de a legtöbben inkább az ifjúsági táborban, a fürdőben pihennek. A falu központjában áll a víztorony, van néhány régi ház, amely még őrzi a múlt emlékét. Az utcákon végigsétálva látszik a rend, mint minden faluhelyen, pompáznak a virágok. Az udvarokon kárálnak a tyúkok, a falusi vendéglátók némelyikénél - majd húszan kínálnak szállást -, még lehet kecskét, felnevelt őzet, csüngőhasú malacot, macskát, kutyát látni és simogatni is. Aki a világhálón keresi a települést, talál beszámolót a Zichy-kastélyról, melynek előkertje geometrikus elrendezésű, francia stílúsú. A kastélyt ugyan néhány évvel ezelőtt eladták, de az épület szép, rendezett. A Golgota Keresztény Gyülekezet vásárolta meg, bibliaiskolát rendeztek be az egykor egyszerre majd kétszáz gyerek nyaralását biztosított épületben. A mediterrán üdülőfalu elnevezés találó, akinek a véleményét kértük, szinte csak pozitívan szólt a településről. Egyedül a közbiztonság kapott kissé rosszabb osztályzatot, de kirívóan rossz tapasztalataik nem voltak a nyaralóknak. A szórakozás, a kulturális kínálat minősítése elmaradt ugyan a többi kérdésre adott osztályzattól, de nagyon nem voltak elkeseredve az üdülők, napjaikat kitöltötte a pihenés, a baráti társasággal tervezett elfoglaltság, vagy egyszerűen a családdal, a gyerekekkel egy kártyacsata, egy activity játék, sok nevetéssel.