Hírek

2016.03.01. 14:14

Hamarabb indult a busz, lekésték: mégis, kinek a "pontos ideje" szerint indulnak a sofőrök?

Fehérvár-Tatabánya – Olvasónk szerint a menetrendi indulási időhöz képest négy perccel előbb indult a busz, amely a következő állomásnál sem várta meg őt. Kinek a pontos ideje alapján indulnak a buszok?

Házi Péter

– A múlt héten a sóstói ipari parknál lévő nagyáruháztól a menetrend szerint 9 óra 25-kor induló 12/A járat nagyjából négy perccel korábban, 9 óra 21-kor indult el. Mivel esett az eső, a buszra várók, így magam is bent álltunk az áruház előterében, hogy ne ázzunk meg. Innen láttuk, hogy a busz percekkel korábban elindul. Kisiettünk, de hiába, nem állt meg a sofőr. A körforgalomnál lévő következő megálló közel van, próbáltunk odafutni, de hiába, ott sem várt meg minket a busz – panaszolta lapunknak Beiner József, aki szerint korábban ilyenre nem volt példa, a sofőr mindig megvárta az utasokat.

Arra voltunk kíváncsiak, vajon „kinek a pontos ideje” szerint indulnak a buszok? Van-e esetleg olyan előírás, hogy a vezetők óráit bizonyos időközönként össze kell egyeztetni, hogy azok valóban a pontos időt mutatják-e?

Kérdéseinkre Pruzsina Alice, a KNYKK Zrt. kommunikációs főmunkatársa válaszolt, aki szerint a szóban forgó áruháznál valójában csak megfordul a busz, s ha a sofőr ott lát várakozó utasokat, természetesen felveszi őket. Ám a menetrendben szereplő hivatalos megálló valójában a körforgalom utáni megálló. Éppen ezért a buszok hivatalos indulási időpontja a körforgalom utáni megállóból való indulást jelzi – tudtuk meg. Ami az „óraegyeztetést” illeti, Pruzsina Alice elmondta, az autóbuszvezetők tudják, hogy a hivatalos menetrendhez kell igazodniuk és eszerint kell a munkájukat végezniük. Így saját felelősségükre állítják be órájukat, a telefonjukon lévő kijelzőt, vagy azt az eszközt, amely alapján időzítik az indulást. Ha az autóbuszon működik olyan berendezés, gps, jegykiadó automata, amely kijelzi az időt, az központi forrásból frissíti a pontos időt. Ilyen esetekben ennek alapján indul az autóbuszvezető. Egyébként pedig az indulási állásokon és a pályaudvarokon is működnek kijelzők, amihez igazodni tud a busz vezetője.

– Természetesen amennyiben olyan utaspanasz érkezik a társaságunkhoz, miszerint egy adott járat esetében rendszeresek a több perces eltérések, akkor a buszon lévő elektronikus berendezések, például a tachográf adatai alapján vizsgáljuk és ha kell, szankcionáljuk az ilyen eseteket – tette hozzá a cég szóvivője. Néha az is előfordul, hogy az utasok rendszeres késésről szóló bejelentése alapján derül ki, hogy mondjuk átállítottak néhány közlekedési lámpát. Ilyenkor, ha szükségesnek látják, akár a menetrendet is módosítják.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!