Hírek

2009.05.27. 02:29

A diákok biztonsága lenne a legfontosabb - de ha nincs rá pénz?

Székesfehérvár, Sárbogárd - A KRESZ módosítása szerint az iskolabuszokon kötelező lenne a biztonsági öv és a gyerekülés. A vállalkozó pedig vakarja a fejét.

Ármás János


Sárszentmiklósról még iskolabusz viszi a gyerekeket
Fotó: Pati-Nagy Bence

Sárbogárd-Sárszentmiklósról az iskola befejeztével délutánonként negyed ötkor indul haza a diáknéppel Sárközi Antal fuvarozó vállalkozó Pusztaegresre. Az Ikarus busz nem a legújabb s nem a legmodernebb gyártmány, de soha nem akadt még vele gond. Sárközinek több gondja is akadna a KRESZ-módosítással. Elsősorban csak annyi, hogy erről, az ilyen elképzelésről már évekkel, de legalább egy esztendővel előre illene szólni, vagyis értesíteni az érintetteket. A buszok olyanok, amilyenek, az ülésekre a biztonsági öveket felszerelni nem lehet csak úgy, egyik pillanatról a másikra. Ha házilag sikerül is ezt megoldani, akkor is többszázezer forintos beruházást jelent, de azt mindenki tudja, hogy egy autóbusz tipp-topp kigardírozása barátok között is kétmillió forintos summa. Kérdés: miből lehet ezt az összeget finanszírozni.

Cégünknek ezzel a kérdéssel szerencsére nincs semmi problémája, mivel nem veszünk részt az iskolabusz programban - válaszolta érdeklődésünkre Tóth István, az Alba Volán Zrt. vezérigazgatója, megjegyezve: a móri üzemigazgatóság területén egyetlen járat érintett, ám amennyiben szükséges, ott többféle módon is képesek megoldani a szükséges átalakítást.

Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság titkárságán az ügyet nem kívánták kommentálni, álláspontjuk alapján a rendőrség feladata lesz majd a jogszabály ellenőrzése és betartatása. - Nincs alku a gyerekek biztonsága érdekében - összegezte véleményét Kováts László, a Magyar Autóklub közlekedésbiztonsági szakértője, kimelve: 
- Európa nyugati felén ez a kérdés szent dolog, ott erről senki sem vitatkozna. Sajnos nálunk más a helyzet, amikor egy vállalat vagy egy vállalkozó autóbuszt vásárol, egyáltalán nem törődik a biztonsággal. A járműveken az övek számára nincs bekötési pont. Ettől kezdve természetesen a beszerelés lesz igazán drága, ami valóban komoly költséget jelent. Most kényszerhelyzetbe hozták a közelekedési minisztériumot, amely kiadta ezt a faramuci álláspontot. Úgy gondolom, az önkormányzatoknak, a kistérségi tanácsoknak csak olyan autóbuszokra szabad szerződni, amelyek megfelelnek a KRESZ-ben foglalt iskolabusz-követelményeknek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!