Hírek

2016.11.21. 13:38

18 éve nem az övé a ház, mégis rajta követelik az áramdíjat

1998-ban adta el olvasónk a házát, az áramszolgáltatónál azt mondták, rendben van a tulajdonosváltozás.

Házi Péter

Ehhez képest most három éve, olykor naponta hívogatja panaszosunkat egy behajtási cég: a ház áramdíját követelik rajta. Érdeklődésünkre az E.on elismerte a hibát és az összes követelést törölték.

– Most lesz 18 éve, hogy eladtuk a jenői Nagy Sándor utcában lévő házunkat. Német állampolgárok vették meg, akikkel bementünk az akkor még Édász néven működő áramszolgáltató szabadbattyáni ügyfélszolgálatára. Bejelentettük a tulajdonosváltozást, s azt mondták, minden rendben – idézte fel Filó József a mára már „nagykorúvá" lett problémát, ugyanis nemsokára áramszámlát kapott a szolgáltatótól. Aztán még egyet és még egyet. Olvasónk a következő években többször  járt az ügyfélszolgálaton, ahol az elején még felháborodva, de az utóbbi években már igencsak rezignáltan elővette a tulajdoni lapot, amelyen már nem az ő, hanem Michael Hahn neve állt.

Filó József (balra) és Törteli Zoltán a 18 év alatt keletkezett iratokat tanulmányozzák: még a villanyóracseréről szóló értesítést is a 18 éve nem tulajdonos férfinek küldték ki

Mivel az új tulajdonosok azóta sem lakják a házat, a villanyórán 1998 óta ugyanaz a 210 kilowattnyi fogyasztás szerepel, viszont az egyéb költségeket, például a rendszerhasználati díjat továbbra is kiszámlázták a régi tulajnak, aki ekkor már nem volt hajlandó semmit sem fizetni. Így a most már nyolcezer forintos tartozást átadták egy behajtási cégnek, akinek a munkatársai olykor naponta, teljesen váratlan időpontokban felhívják Filó Józsefet: – Ez gyakorlatilag már zaklatás, lehet, hogy nekem kéne feljelentenem őket – mondja panaszosunk, aki lapunk mellett megkereste a Most Cselekvők Egyesületét is, hogy járjanak közben a probléma megoldása érdekében.

„Az ügyfélcsere során eljárási hiba történt, ezért sajnos valóban jogos ügyfelünk panasza – az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk tőle. Az ügyfélcsere lap nem volt megfelelően kitöltve, ezt írásban jeleztük is ügyfelünknek (erre sajnos nem jött visszajelzés), de a tulajdoni lap és az adásvételi szerződés igazolta az ingatlan eladását, ezért az összes követelést töröltük. Ügyfelünket erről telefonon már tájékoztattuk, aki az ügy ilyen módon történt lezárását elfogadta – reagált megkeresésünkre Egyházi Nikoletta, az E.on szóvivője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!