Hírek

2014.04.03. 16:25

Hibás készpénzfelvét: levonták az összeget, de pénzt nem kapott

Székesfehérvár - Kétszer is pórul járt olvasónk, aki bankautomatából próbált pénzhez jutni. Számlájáról az összeget levonták, de pénzt nem kapott.

Házi Péter

A fehérvári vasútállomáson lévő bankautomatából próbált kétszer is pénzt felvenni olvasónk, ám ahhoz nem jutott hozzá, viszont a folyószámlájáról levonták az összeget. Azonnal a bankhoz fordult, ahonnan hét nap múlva visszakapta a számlájára az összeget, ám azzal a kitétellel, 30 napig tarthat a vizsgálat és ha a végén a bank nem találja jogosnak az ügyfél panaszát, vissza is vonhatja az összeget. A bank kommunikációs osztályától kapott válasz szerint a vasútállomáson lévő pénzkiadó rendelkezésre állása az elmúlt hónapokban 99.22 százalékos volt. Gyakori meghibásodása a gépnek nincs, folyamatos szervizelésével törekednek a műszaki hibák előfordulásának minimalizálására.

– A vasútállomáson lévő bankautomatából próbáltam százezer forint felvenni, a gép nem jelezte, hogy rossz lenne, vagy, hogy nincs benne elegendő papírpénz. Ennek ellenére a pénzt nem kaptam meg, ám az SMS megjött, hogy bizony a számlámról levonták az összeget. Az egyik biztonsági őr, látva az esetemet, azt mondta, hogy ez szinte kéthetetne megtörténik valakivel – panaszolta lapunknak Tamás, aki nem szeretné teljes nevét vállalni.

– Semmilyen bizonyíték nincs az ügyfélnél arról, hogy a pénzt nem kapta meg, hiszen nem szoktunk a pénzfelvételről videót készíteni – tette hozzá olvasónk, aki azonnal a bankhoz fordult, ahonnan hét nap múlva visszakapta a számlájára az összeget, ám azzal a kitétellel, hogy 30 napig tarthat  a vizsgálat és ha a végén a bank nem találja jogosnak az ügyfél panaszát, akár vissza is vonhatja az összeget.– Ha én kések a számlák befizetésével, kamatot számolnak fel, nem értem, miért kell harminc napig vizsgálni az ügyet – fogalmazta meg kritikáját Tamás, aki néhány nappal később ismét ugyanabból az automatából próbált pénzhez jutni, igaz, ezúttal csak ezer forintos nagyságrendben, ám ez ismét nem sikerült, a számlájáról viszont megint levonták az összeget.

Az ügyben megkerestük az Otp Bankot, tudakolva, igaz lehet-e a gyakori meghibásodás, cserélték-e mostanában az ominózus automatát, illetve, hogy miért tart harminc napig a vizsgálat. A bank kommunikációs osztályától kapott válasz szerint a vasútállomáson lévő pénzkiadó „rendelkezésre állása az elmúlt hónapokban 99.22%-os volt. Gyakori meghibásodása a gépnek nincs, de még így is előfordulhat, hogy valamely fellépő hiba miatt az automata nem tudja kifizetni a felvenni kívánt összeget.”

A bank az ATM-ek folyamatos ellenőrzésével és szervizelésével törekszik a műszaki hibák előfordulásának minimalizálására. A levél azt is taglalja, ha nem kaptuk meg a pénzt, bármelyik bankfiókban, a bank honlapján vagy bank non-stop hívható telefonszámán kell panaszt tennünk. Ezután a bankkártya reklamációs osztály veszi át az ügyünket és beérkezését követő hét munkanapon belül előzetesen jóváírja a kivenni kívánt összeget, az eredeti kamatnappal. Ám ez a jóváírás csak akkor tekinthető véglegesnek, ha „a reklamáció jogosságáról a bank meggyőződött, és erről a szerződő felet értesítette”. Ez azonban akár harminc napig is eltarthat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!