Hírek

2012.08.14. 04:56

Megoldódik a Volán-hiány? Időt nyer a város, ha sikerül az MNV Zrt.-vel megegyezni

Székesfehérvár – Sokan örülnek, augusztus 25-től mégsem lép életbe az új buszmenetrend. Cser-Palkovics András polgármester közösségi oldalán hétfőn egy bejegyzést tett közzé, amelyben megvilágítja a városi tömegközlekedés körülkialakult helyzet hátterét.

Házi Péter

A tárgyalások mostani állása szerint 800 millió forintot az MNV Zrt. és azAlba Volán finanszírozna a fehérvári buszközlekedésben felgyűlt hiányból, a többit a város állná.

A tárgyalások jelenlegi állása szerint 800 millió forintot az MNV Zrt. és az Alba Volán finanszírozna a fehérvári buszközlekedésben felgyűlt hiányból, a többit a város állná. „Egyelőre álom marad a hétvégenként 55 percnél kevesebb ideig tartó várakozás a csatlakozásra, a közvetlen eljutás a Kórházhoz, Vasútállomáshoz, Öreghegyre. Valamint álom marad továbbra is a 45-50 percnél rövidebb utazási idő számomra” – ilyen és ehhez hasonló hozzászólások is olvashatóak a fehérvári buszközlekedéssel foglalkozó közösségi oldalakon. Jóval többen azonban örülnek annak, hogy augusztus 25-től mégsem lép életbe a korábbitól teljesen eltérő alapokon nyugvó buszmenetrend.



Lapunk internetes verzióján is sokan hozzászóltak írásunkhoz, félve attól, hogy az új menetrenddel nem fognak beérni munkakezdésre. Cser-Palkovics András polgármester közösségi oldalán hétfőn egy hosszú bejegyzést tett közzé, amelyben megvilágítja a városi tömegközlekedés körüli történések hátterét. Mint arról mi is beszámoltunk, egy 2006-os kormánydöntés után az állam évről-évre egyre kisebb százalékát fizette ki a saját tulajdonában álló közlekedési cégeknek a diák- és nyugdíjas bérletekre vonatkozó kedvezmények okozta bevételkiesés kompenzálására, a veszteséget kizárólag az önkormányzatokkal akarták megfizettetni. Az Alba Volán esetében 2006 óta a fehérvári közösségi közlekedésen 1,7 milliárd forint hiány keletkezett, ami már a napi szolgáltatást is veszélyeztette. Ráadásul eközben – még a nyár elején – az Alba Volán Zrt. a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. utasítására szeptember 1-jei határidővel felmondta a szerződést, így az idő nagyon sürgetett.

– Az MNV Zrt.-vel folytatott tárgyalások jelenlegi állásánál úgy tűnik, sikerült egy olyan javaslatot megfogalmazni, amely megoldást jelenthet: az MNV és az Alba Volán utólag vállalná 900 millió forint finanszírozását az 1,7 milliárdból, a többit az önkormányzat törlesztené egyenlő, kamatmentes részletekben. A pénteki közgyűlés elé tehát azt a javaslatot terjesztem be, hogy idén egy összegben fizessünk ki kétszáz milliót a Volánnak (ezt az idei költségvetés tartalmazza is), ezt követően tíz éven át évi 63 millió forinttal pedig a maradékot állnánk – mondta lapunknak a város polgármestere, aki kiemelte, ez esetben a város idén biztosan nem emel a viteldíjakon. Ha sikerül elfogadni a megállapodást, ahhoz nyer időt Fehérvár, hogy a régi és az új menetrend legjobb elemeit összegyúrva, a lakosság javaslatait is beépítve egy valóban jól használható tömegközlekedés jöhessen létre. Erre leghamarabb a jövő nyáron kerülhetne sor, hogy legyen idő a menetrend megszokására. A város polgármestere bízik abban, hogy sikerül az MNV Zrt.-vel megállapodni, s mint közösségi oldalán jelezte, várja a lakosság menetrendi javaslatait.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!