Hírek

2007.10.13. 02:27

Érzékszerveink rabságában

Székesfehérvár - Vásárlásaink nagy részében nem racionális, hanem érzelmi döntést hozunk. A rábeszélésben bizony sokat segít a jó zene, a kellemes illat, tudják ezt jól a szakemberek.

Kovalcsik Katalin

- A számtalan ruha vagy parfümmárka között ma már nem elsősorban a minőségben van különbség: egy márka attól igazi és kelendő, ha kitűnik valamivel a többi közül. Ebben a kiválásban hihetetlenül nagy szerepe van az adott márkához kapcsolható zenének, sőt, bármennyire hihetetlen, de a termék illatának is - állítja Pálóczi Tamás, a Mood Media Group Közép-Kelet európai régiójának igazgatója, aki az egyre népszerűbb érzékszervi marketing erejéről tartott előadást a reklámhéten.

Magyarország jelenleg még csak a tanulás fázisában van, már ami az érzékszervi marketinget illeti: egy üzletbe belépve már az első másodpercben eldöntjük, körülnézünk-e ott, vagy éppen rövid időn belül továbbállunk. E döntésünk azonban kevésbé mentális, sokkal inkább emocionális, érzelmi döntés. Olyan dolgok befolyásolnak minket ebbéli döntésünkben, hogy például milyen illat fogad a boltban, bántóak, vagy kellemesek-e a fények, és nem utolsósorban, hogy milyen zene szól a hangszórókból. Ezen érzeteink befolyásolására törekszik a már említett érzékszervi marketing, melynek végső célja természetesen az, hogy minél többet költsünk az adott üzletben.

Amíg tíz-tizenöt éve kazettáról vagy cd-ről szólt a zene az áruházakban, mára külön tudománnyá nőtte ki magát annak kiválogatása, hogy egy adott márkát forgalmazó bolthoz milyen zenék illenek. Pálóczi Tamás érdekes példát hozott erre: a női fehérneműket forgalmazó, luxus árkategóriájú boltokban - figyeljük csak meg, ha véletlenül egy ilyenbe tévednénk - általában francia nyelvű, közepes tempójú, 80 BPM-es zene szól (ez azt jelenti, hogy percenként nyolcvan dobütést hallunk, azaz a szívdobbanással nagyjából megegyező tempójú a zene). A nagyobb bevásárlóközpontok pedig már azt is megengedhetik maguknak, hogy saját rádiót üzemeltessenek, sőt, tőlünk nyugatabbra egész napon át foglalkoztatott lemezlovas keveri az adott áruház imidzséhez leginkább illő zenéket. A világ egyik legnagyobb üzlete ma a zene, éves szinten harminckétmilliárd dolláros bevételt termel ez az iparág. Egyszerű a recept, hiszen egyetlen ember sincs, aki azt mondaná: Nem szeretem a zenét. A titok tehát a zene jó megválasztásában rejlik...

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Magyarország jelenleg még csak a tanulás fázisában van, már ami az érzékszervi marketinget illeti: egy üzletbe belépve már az első másodpercben eldöntjük, körülnézünk-e ott, vagy éppen rövid időn belül továbbállunk. E döntésünk azonban kevésbé mentális, sokkal inkább emocionális, érzelmi döntés. Olyan dolgok befolyásolnak minket ebbéli döntésünkben, hogy például milyen illat fogad a boltban, bántóak, vagy kellemesek-e a fények, és nem utolsósorban, hogy milyen zene szól a hangszórókból. Ezen érzeteink befolyásolására törekszik a már említett érzékszervi marketing, melynek végső célja természetesen az, hogy minél többet költsünk az adott üzletben.

Amíg tíz-tizenöt éve kazettáról vagy cd-ről szólt a zene az áruházakban, mára külön tudománnyá nőtte ki magát annak kiválogatása, hogy egy adott márkát forgalmazó bolthoz milyen zenék illenek. Pálóczi Tamás érdekes példát hozott erre: a női fehérneműket forgalmazó, luxus árkategóriájú boltokban - figyeljük csak meg, ha véletlenül egy ilyenbe tévednénk - általában francia nyelvű, közepes tempójú, 80 BPM-es zene szól (ez azt jelenti, hogy percenként nyolcvan dobütést hallunk, azaz a szívdobbanással nagyjából megegyező tempójú a zene). A nagyobb bevásárlóközpontok pedig már azt is megengedhetik maguknak, hogy saját rádiót üzemeltessenek, sőt, tőlünk nyugatabbra egész napon át foglalkoztatott lemezlovas keveri az adott áruház imidzséhez leginkább illő zenéket. A világ egyik legnagyobb üzlete ma a zene, éves szinten harminckétmilliárd dolláros bevételt termel ez az iparág. Egyszerű a recept, hiszen egyetlen ember sincs, aki azt mondaná: Nem szeretem a zenét. A titok tehát a zene jó megválasztásában rejlik...

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Magyarország jelenleg még csak a tanulás fázisában van, már ami az érzékszervi marketinget illeti: egy üzletbe belépve már az első másodpercben eldöntjük, körülnézünk-e ott, vagy éppen rövid időn belül továbbállunk. E döntésünk azonban kevésbé mentális, sokkal inkább emocionális, érzelmi döntés. Olyan dolgok befolyásolnak minket ebbéli döntésünkben, hogy például milyen illat fogad a boltban, bántóak, vagy kellemesek-e a fények, és nem utolsósorban, hogy milyen zene szól a hangszórókból. Ezen érzeteink befolyásolására törekszik a már említett érzékszervi marketing, melynek végső célja természetesen az, hogy minél többet költsünk az adott üzletben.

Amíg tíz-tizenöt éve kazettáról vagy cd-ről szólt a zene az áruházakban, mára külön tudománnyá nőtte ki magát annak kiválogatása, hogy egy adott márkát forgalmazó bolthoz milyen zenék illenek. Pálóczi Tamás érdekes példát hozott erre: a női fehérneműket forgalmazó, luxus árkategóriájú boltokban - figyeljük csak meg, ha véletlenül egy ilyenbe tévednénk - általában francia nyelvű, közepes tempójú, 80 BPM-es zene szól (ez azt jelenti, hogy percenként nyolcvan dobütést hallunk, azaz a szívdobbanással nagyjából megegyező tempójú a zene). A nagyobb bevásárlóközpontok pedig már azt is megengedhetik maguknak, hogy saját rádiót üzemeltessenek, sőt, tőlünk nyugatabbra egész napon át foglalkoztatott lemezlovas keveri az adott áruház imidzséhez leginkább illő zenéket. A világ egyik legnagyobb üzlete ma a zene, éves szinten harminckétmilliárd dolláros bevételt termel ez az iparág. Egyszerű a recept, hiszen egyetlen ember sincs, aki azt mondaná: Nem szeretem a zenét. A titok tehát a zene jó megválasztásában rejlik...

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Amíg tíz-tizenöt éve kazettáról vagy cd-ről szólt a zene az áruházakban, mára külön tudománnyá nőtte ki magát annak kiválogatása, hogy egy adott márkát forgalmazó bolthoz milyen zenék illenek. Pálóczi Tamás érdekes példát hozott erre: a női fehérneműket forgalmazó, luxus árkategóriájú boltokban - figyeljük csak meg, ha véletlenül egy ilyenbe tévednénk - általában francia nyelvű, közepes tempójú, 80 BPM-es zene szól (ez azt jelenti, hogy percenként nyolcvan dobütést hallunk, azaz a szívdobbanással nagyjából megegyező tempójú a zene). A nagyobb bevásárlóközpontok pedig már azt is megengedhetik maguknak, hogy saját rádiót üzemeltessenek, sőt, tőlünk nyugatabbra egész napon át foglalkoztatott lemezlovas keveri az adott áruház imidzséhez leginkább illő zenéket. A világ egyik legnagyobb üzlete ma a zene, éves szinten harminckétmilliárd dolláros bevételt termel ez az iparág. Egyszerű a recept, hiszen egyetlen ember sincs, aki azt mondaná: Nem szeretem a zenét. A titok tehát a zene jó megválasztásában rejlik...

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Amíg tíz-tizenöt éve kazettáról vagy cd-ről szólt a zene az áruházakban, mára külön tudománnyá nőtte ki magát annak kiválogatása, hogy egy adott márkát forgalmazó bolthoz milyen zenék illenek. Pálóczi Tamás érdekes példát hozott erre: a női fehérneműket forgalmazó, luxus árkategóriájú boltokban - figyeljük csak meg, ha véletlenül egy ilyenbe tévednénk - általában francia nyelvű, közepes tempójú, 80 BPM-es zene szól (ez azt jelenti, hogy percenként nyolcvan dobütést hallunk, azaz a szívdobbanással nagyjából megegyező tempójú a zene). A nagyobb bevásárlóközpontok pedig már azt is megengedhetik maguknak, hogy saját rádiót üzemeltessenek, sőt, tőlünk nyugatabbra egész napon át foglalkoztatott lemezlovas keveri az adott áruház imidzséhez leginkább illő zenéket. A világ egyik legnagyobb üzlete ma a zene, éves szinten harminckétmilliárd dolláros bevételt termel ez az iparág. Egyszerű a recept, hiszen egyetlen ember sincs, aki azt mondaná: Nem szeretem a zenét. A titok tehát a zene jó megválasztásában rejlik...

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Bolti komfortérzetünket legnagyobb százalékban a tisztaság, a szellős terek nagysága határozza meg, ám az illatok és a zene sem elhanyagolható tényező. Hiszen minden beszippantott illat, hallott zene, átélt látvány agyunk emocionális részébe fészkeli be magát, ettől érzzük magunkat jól egy üzletben s ugyanettől fordulunk sarkon, ha az ingerek rosszak számunkra. Sőt, az is bizonyított tény, hogy a vásárlási döntéseinek hetvenöt(!) százaléka a vásárlás helyén, néhány pillanat alatt születik meg. Ma már jól megtanulták ezt a marketingszakemberek is és az alkalmazási lehetőségek tárháza határtalan. Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

Az érzékszervi marketing ismerője az előadás végén azt is elárulta, amikor az autó legördül a gyári futószalagról, több nagy autógyártónál egy sajátos illatú-szagú anyaggal átitatott kendővel törlik azt át. Ettől van a vevőnek az az érzése, hogy a jól megszokott minőség veszi őt körül. És ez már gyakran elegendő az üzlet nyélbe ütéséhez...

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

A vásárlások

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

75 százalékában döntésünket

a helyszínen

hozzuk

a helyszínen

hozzuk

a helyszínen

hozzuk

hozzuk

hozzuk

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!