Hírek

2007.08.08. 02:29

Hol a híres vendégszeretet?

Velence - A régió 15. Tourinform irodájának nyitásakor kérdeztük a turizmus alakulásáról, lehetőségeiről Niklai Ákost, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatóságának vezetőjét, aki kedvező képet festett a hazai idegenforgalomról.

Kovalcsik Katalin

es2Óes10Óes2Óes10Óes2Óes10Óes2Ó - A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gondolkodni. Sok esetben a helyi lakosok nyűgnek érzik a turistákat, mert zajonganak, szemetelnek. A balanszot meg kellene tartani, tudatosítani a helyiekkel, érdekük a turizmus fejlesztése. Szeressünk jobban a vendégeket, legyünk kedvesebbek, barátságosabbak.

A turisztikai stratégiák nem központilag készülnek, hanem egy-egy területen. Lassan mindenki belátja, hogy a turizmusnak nagy nemzetgazdasági jelentősége van, a GDP-hez való hozzájárulása, az a bizonyos 9 százalék, valamint a 400 ezer munkahely, ami hozzá kapcsolódik. A turisztikához szükséges az egyre több minőségi szolgáltatás, a vonzerő erősítése, a kínálat bővítése. Ma már a belföldi turizmusban is azok a desztinációk (célállomások) sikeresek, amelyek erősek, állandók, lehetőleg egész évben minőséget nyújtanak. Jó példa lehet az itt épülő szálloda, fürdő, de mondhatnék Budapest környékit, visegrádit is. Fontosnak tartom, hogy a kerékpárutak mielőbb megépüljenek. A közeljövőben létrejöhet a területi desztinációs menedzsment rendszer, remélhetőleg európai uniós finanszírozással, ami azt eredményezheti, hogy a Közép-dunántúli régióban néhány milliárd forint rendelkezésre áll majd kialakítására.

- A turisztikát előrelendítő forrásokhoz hozzájutni legtöbbször csak a lobbitevékenység útján lehet.

- Az Új Magyarország program keretében országo-san jelentős turisztikai célú fejlesztések valósulnak meg. Marketinggel kapcsolatosan az uniónak is az a kívánsága, hogy régiókban, kistérségekben, városokban kell gondolkodni, helyben kell megteremteni a marketing pénzügyi feltételeit, részben adóbevételekből, részben pályázatokkal. Ehhez segít majd a desztinációs menedzsment rendszer. A turizmus híre jó az országban, működik a lobbi, de az az időszak elmúlik(t), hogy esetleg ingyen pénzeket kapjon valaki valamilyen célra. Az unióban szigorú szabályok léteznek. A turizmus alapvetően a mikro- és kisvállalkozásokra épül, szükséges, hogy ezek részére a versenyképességi feltételek javuljanak. A vállakozók akkor lesznek sikeresek, ha minél több minőségi szolgáltatást nyújtanak, hiszen a turistáknak számtalan választási lehetőségük van. Választ-hatnak a külföld és a belföld között. A belföldi turizmus az elmúlt évben igen sikeres volt, több mint 10 százalékos növekedést értünk el, és az idén is sikeres. Az üdülési csekk forgalom országosan jelentős mértékben emelkedet. Itt, a Velencei-tó környékén akkor lesz még nagyobb az üdülési csekk forgalom, ha több lesz a szálláshely. A jó bornak is kell a cégér. A Magyar Turizmus Zrt. fontosnak tartja, hogy minden információ, szolgáltatás bekerüljön a rendszerbe, onnan elérhető legyen. A honlapok minősége is eldöntheti, hogy a vendég a Velencei-tó mellé, vagy Hévízre utazik.

- Örömmel nyugtázta, hogy növekedett a belföldi turistaforgalom. Mit kellett ennek érdekében tenni?

- Sokat tettünk érte, példádul az egész éves és az időszakos kampányokkal: kettőt fizet hármat kap, Budapest vendégül várja Magyarországot. A beutazó turizmusban az előző évhez képest néhány százalékos visszaesést tapasztaltunk - ez elsősorban a fővárosak köszönhető , a trópusi melegben nem túl vonzó hely egy nagyváros -, de készülünk több akcióval, például a téli invázió kampánnyal. Budapestre visszatérve, ha elkészül a kongresszusi központ, komoly minőségi turistákat fog hozni. A beutazó turizmusról a turisztikai iskolákban úgy tanítják, hogy egyedül Budapest rendelkezik turisztikai vonzerővel. Az Új Magyarország fejlesztési program sok vidéki fejlesztést irányoz elő. A magyar turizmusnak egyik gyengesége, hogy kevés a vonzerő, többet kellene kialakítani, a meglévőket felújítani. Egy szálloda még nem hoz turistát, attrakciókat kell nyújtani, a marketinget fejleszteni. Tény, hogy a turisztikai bevételek több mint 50 százaléka Budapesten realizálódik, ezt ki kell használni. Van olyan régió, az Észak-alföldi például, ahol a turizmus az idén 15 százalékkal növekedett. Azt is látjuk, hogy Hajdúszoboszló környéke milyen fantasztikusan fejlődik. Dunántúlon Hévíz, a Harkány környéki fejlődés jelentős, de ott kevés a szálloda.

- Sok utazó kedveli a falusi vendégvárókat, milyen szerepet játszanak a hazai turizmusban?

- A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gondolkodni. Sok esetben a helyi lakosok nyűgnek érzik a turistákat, mert zajonganak, szemetelnek. A balanszot meg kellene tartani, tudatosítani a helyiekkel, érdekük a turizmus fejlesztése. Szeressünk jobban a vendégeket, legyünk kedvesebbek, barátságosabbak.

es2Óes10Óes2Óes10Óes2Óes10Óes2Ó - A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gondolkodni. Sok esetben a helyi lakosok nyűgnek érzik a turistákat, mert zajonganak, szemetelnek. A balanszot meg kellene tartani, tudatosítani a helyiekkel, érdekük a turizmus fejlesztése. Szeressünk jobban a vendégeket, legyünk kedvesebbek, barátságosabbak.

A turisztikai stratégiák nem központilag készülnek, hanem egy-egy területen. Lassan mindenki belátja, hogy a turizmusnak nagy nemzetgazdasági jelentősége van, a GDP-hez való hozzájárulása, az a bizonyos 9 százalék, valamint a 400 ezer munkahely, ami hozzá kapcsolódik. A turisztikához szükséges az egyre több minőségi szolgáltatás, a vonzerő erősítése, a kínálat bővítése. Ma már a belföldi turizmusban is azok a desztinációk (célállomások) sikeresek, amelyek erősek, állandók, lehetőleg egész évben minőséget nyújtanak. Jó példa lehet az itt épülő szálloda, fürdő, de mondhatnék Budapest környékit, visegrádit is. Fontosnak tartom, hogy a kerékpárutak mielőbb megépüljenek. A közeljövőben létrejöhet a területi desztinációs menedzsment rendszer, remélhetőleg európai uniós finanszírozással, ami azt eredményezheti, hogy a Közép-dunántúli régióban néhány milliárd forint rendelkezésre áll majd kialakítására.

- A turisztikát előrelendítő forrásokhoz hozzájutni legtöbbször csak a lobbitevékenység útján lehet.

- Az Új Magyarország program keretében országo-san jelentős turisztikai célú fejlesztések valósulnak meg. Marketinggel kapcsolatosan az uniónak is az a kívánsága, hogy régiókban, kistérségekben, városokban kell gondolkodni, helyben kell megteremteni a marketing pénzügyi feltételeit, részben adóbevételekből, részben pályázatokkal. Ehhez segít majd a desztinációs menedzsment rendszer. A turizmus híre jó az országban, működik a lobbi, de az az időszak elmúlik(t), hogy esetleg ingyen pénzeket kapjon valaki valamilyen célra. Az unióban szigorú szabályok léteznek. A turizmus alapvetően a mikro- és kisvállalkozásokra épül, szükséges, hogy ezek részére a versenyképességi feltételek javuljanak. A vállakozók akkor lesznek sikeresek, ha minél több minőségi szolgáltatást nyújtanak, hiszen a turistáknak számtalan választási lehetőségük van. Választ-hatnak a külföld és a belföld között. A belföldi turizmus az elmúlt évben igen sikeres volt, több mint 10 százalékos növekedést értünk el, és az idén is sikeres. Az üdülési csekk forgalom országosan jelentős mértékben emelkedet. Itt, a Velencei-tó környékén akkor lesz még nagyobb az üdülési csekk forgalom, ha több lesz a szálláshely. A jó bornak is kell a cégér. A Magyar Turizmus Zrt. fontosnak tartja, hogy minden információ, szolgáltatás bekerüljön a rendszerbe, onnan elérhető legyen. A honlapok minősége is eldöntheti, hogy a vendég a Velencei-tó mellé, vagy Hévízre utazik.

- Örömmel nyugtázta, hogy növekedett a belföldi turistaforgalom. Mit kellett ennek érdekében tenni?

- Sokat tettünk érte, példádul az egész éves és az időszakos kampányokkal: kettőt fizet hármat kap, Budapest vendégül várja Magyarországot. A beutazó turizmusban az előző évhez képest néhány százalékos visszaesést tapasztaltunk - ez elsősorban a fővárosak köszönhető , a trópusi melegben nem túl vonzó hely egy nagyváros -, de készülünk több akcióval, például a téli invázió kampánnyal. Budapestre visszatérve, ha elkészül a kongresszusi központ, komoly minőségi turistákat fog hozni. A beutazó turizmusról a turisztikai iskolákban úgy tanítják, hogy egyedül Budapest rendelkezik turisztikai vonzerővel. Az Új Magyarország fejlesztési program sok vidéki fejlesztést irányoz elő. A magyar turizmusnak egyik gyengesége, hogy kevés a vonzerő, többet kellene kialakítani, a meglévőket felújítani. Egy szálloda még nem hoz turistát, attrakciókat kell nyújtani, a marketinget fejleszteni. Tény, hogy a turisztikai bevételek több mint 50 százaléka Budapesten realizálódik, ezt ki kell használni. Van olyan régió, az Észak-alföldi például, ahol a turizmus az idén 15 százalékkal növekedett. Azt is látjuk, hogy Hajdúszoboszló környéke milyen fantasztikusan fejlődik. Dunántúlon Hévíz, a Harkány környéki fejlődés jelentős, de ott kevés a szálloda.

- Sok utazó kedveli a falusi vendégvárókat, milyen szerepet játszanak a hazai turizmusban?

- A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gondolkodni. Sok esetben a helyi lakosok nyűgnek érzik a turistákat, mert zajonganak, szemetelnek. A balanszot meg kellene tartani, tudatosítani a helyiekkel, érdekük a turizmus fejlesztése. Szeressünk jobban a vendégeket, legyünk kedvesebbek, barátságosabbak.

es2Óes10Óes2Óes10Óes2Óes10Óes2Ó - A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gondolkodni. Sok esetben a helyi lakosok nyűgnek érzik a turistákat, mert zajonganak, szemetelnek. A balanszot meg kellene tartani, tudatosítani a helyiekkel, érdekük a turizmus fejlesztése. Szeressünk jobban a vendégeket, legyünk kedvesebbek, barátságosabbak.

A turisztikai stratégiák nem központilag készülnek, hanem egy-egy területen. Lassan mindenki belátja, hogy a turizmusnak nagy nemzetgazdasági jelentősége van, a GDP-hez való hozzájárulása, az a bizonyos 9 százalék, valamint a 400 ezer munkahely, ami hozzá kapcsolódik. A turisztikához szükséges az egyre több minőségi szolgáltatás, a vonzerő erősítése, a kínálat bővítése. Ma már a belföldi turizmusban is azok a desztinációk (célállomások) sikeresek, amelyek erősek, állandók, lehetőleg egész évben minőséget nyújtanak. Jó példa lehet az itt épülő szálloda, fürdő, de mondhatnék Budapest környékit, visegrádit is. Fontosnak tartom, hogy a kerékpárutak mielőbb megépüljenek. A közeljövőben létrejöhet a területi desztinációs menedzsment rendszer, remélhetőleg európai uniós finanszírozással, ami azt eredményezheti, hogy a Közép-dunántúli régióban néhány milliárd forint rendelkezésre áll majd kialakítására.

- A turisztikát előrelendítő forrásokhoz hozzájutni legtöbbször csak a lobbitevékenység útján lehet.

- Az Új Magyarország program keretében országo-san jelentős turisztikai célú fejlesztések valósulnak meg. Marketinggel kapcsolatosan az uniónak is az a kívánsága, hogy régiókban, kistérségekben, városokban kell gondolkodni, helyben kell megteremteni a marketing pénzügyi feltételeit, részben adóbevételekből, részben pályázatokkal. Ehhez segít majd a desztinációs menedzsment rendszer. A turizmus híre jó az országban, működik a lobbi, de az az időszak elmúlik(t), hogy esetleg ingyen pénzeket kapjon valaki valamilyen célra. Az unióban szigorú szabályok léteznek. A turizmus alapvetően a mikro- és kisvállalkozásokra épül, szükséges, hogy ezek részére a versenyképességi feltételek javuljanak. A vállakozók akkor lesznek sikeresek, ha minél több minőségi szolgáltatást nyújtanak, hiszen a turistáknak számtalan választási lehetőségük van. Választ-hatnak a külföld és a belföld között. A belföldi turizmus az elmúlt évben igen sikeres volt, több mint 10 százalékos növekedést értünk el, és az idén is sikeres. Az üdülési csekk forgalom országosan jelentős mértékben emelkedet. Itt, a Velencei-tó környékén akkor lesz még nagyobb az üdülési csekk forgalom, ha több lesz a szálláshely. A jó bornak is kell a cégér. A Magyar Turizmus Zrt. fontosnak tartja, hogy minden információ, szolgáltatás bekerüljön a rendszerbe, onnan elérhető legyen. A honlapok minősége is eldöntheti, hogy a vendég a Velencei-tó mellé, vagy Hévízre utazik.

- Örömmel nyugtázta, hogy növekedett a belföldi turistaforgalom. Mit kellett ennek érdekében tenni?

- Sokat tettünk érte, példádul az egész éves és az időszakos kampányokkal: kettőt fizet hármat kap, Budapest vendégül várja Magyarországot. A beutazó turizmusban az előző évhez képest néhány százalékos visszaesést tapasztaltunk - ez elsősorban a fővárosak köszönhető , a trópusi melegben nem túl vonzó hely egy nagyváros -, de készülünk több akcióval, például a téli invázió kampánnyal. Budapestre visszatérve, ha elkészül a kongresszusi központ, komoly minőségi turistákat fog hozni. A beutazó turizmusról a turisztikai iskolákban úgy tanítják, hogy egyedül Budapest rendelkezik turisztikai vonzerővel. Az Új Magyarország fejlesztési program sok vidéki fejlesztést irányoz elő. A magyar turizmusnak egyik gyengesége, hogy kevés a vonzerő, többet kellene kialakítani, a meglévőket felújítani. Egy szálloda még nem hoz turistát, attrakciókat kell nyújtani, a marketinget fejleszteni. Tény, hogy a turisztikai bevételek több mint 50 százaléka Budapesten realizálódik, ezt ki kell használni. Van olyan régió, az Észak-alföldi például, ahol a turizmus az idén 15 százalékkal növekedett. Azt is látjuk, hogy Hajdúszoboszló környéke milyen fantasztikusan fejlődik. Dunántúlon Hévíz, a Harkány környéki fejlődés jelentős, de ott kevés a szálloda.

- Sok utazó kedveli a falusi vendégvárókat, milyen szerepet játszanak a hazai turizmusban?

- A turizmusnak ez az ága támogatást érdemel. Sok külföldi keresi kifejezetten a falusi vendéglátókat. A személyes híradó, a szájpropaganda működik, de a falusi vendéglátóknak is oda kell figyelniük a minőségi szolgáltatásokra. Fontos, hogy az önkormányzatok képesek legyenek turizmusban gon

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!