Hírek

2007.01.05. 03:29

Áldott-átkozott csóri csönd

Csór - A településnek több mint évtizedes vágya valósult meg az elkerülő megépülésével. Ahogy azt novemberben átadták, sokan fellélegeztek. De a vitathatatlan előnyök ellenére nem mindenki örül a nagy csóri csöndnek.

Kovalcsik Katalin

Először nagyon szokatlan volt - meséli Kissné Sperg Valéria iskolaigazgató. - Az ember megszokja a zajt, így pár napig alig tudtam aludni. Az viszont üdítő, hogy végre nem koccannak össze a poharak és a tányérok a kredencben, mint eddig, ha el-eldübörgött egy-egy kamion a házak előtt.

Az iskola vezetője azonban nem csak az őt érintő tények miatt örül az elkerülő meg-épültének és a régi 8-as út elcsöndesedésének. Eddig ugyanis külön munkatársuknak kellett a napközis gyermekeket - akár délutánonként háromszor is - elkísérni a buszmegállóhoz, vagy a gyalogátkelőhelyhez, a kicsik segítség nélkül ugyanis nem jutottak volna át a zebrán. Míg az átadásig naponta mintegy 15 ezer gépjármű (közte sok kamion, teherautó) száguldott itt el, ma a gyerekek nem csak egyedül közlekednek, de bátran bicikliznek is az út szélén, sőt lassan az aszfalton vívnak focicsatákat. Ironikusan szólva itt egy forgalomszámláló nem élne meg, ugyanis napközben is alig tucatnyi jármű halad erre egy félóra alatt.

De félre az iróniát: a helyi vállalkozások, leginkább a kereskedők, vendéglátósok igencsak megérezték a forgalom hiányát, az ő forgalmuk ugyanis szinte azonnal drasztikusan csökkent.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Az iskola vezetője azonban nem csak az őt érintő tények miatt örül az elkerülő meg-épültének és a régi 8-as út elcsöndesedésének. Eddig ugyanis külön munkatársuknak kellett a napközis gyermekeket - akár délutánonként háromszor is - elkísérni a buszmegállóhoz, vagy a gyalogátkelőhelyhez, a kicsik segítség nélkül ugyanis nem jutottak volna át a zebrán. Míg az átadásig naponta mintegy 15 ezer gépjármű (közte sok kamion, teherautó) száguldott itt el, ma a gyerekek nem csak egyedül közlekednek, de bátran bicikliznek is az út szélén, sőt lassan az aszfalton vívnak focicsatákat. Ironikusan szólva itt egy forgalomszámláló nem élne meg, ugyanis napközben is alig tucatnyi jármű halad erre egy félóra alatt.

De félre az iróniát: a helyi vállalkozások, leginkább a kereskedők, vendéglátósok igencsak megérezték a forgalom hiányát, az ő forgalmuk ugyanis szinte azonnal drasztikusan csökkent.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Az iskola vezetője azonban nem csak az őt érintő tények miatt örül az elkerülő meg-épültének és a régi 8-as út elcsöndesedésének. Eddig ugyanis külön munkatársuknak kellett a napközis gyermekeket - akár délutánonként háromszor is - elkísérni a buszmegállóhoz, vagy a gyalogátkelőhelyhez, a kicsik segítség nélkül ugyanis nem jutottak volna át a zebrán. Míg az átadásig naponta mintegy 15 ezer gépjármű (közte sok kamion, teherautó) száguldott itt el, ma a gyerekek nem csak egyedül közlekednek, de bátran bicikliznek is az út szélén, sőt lassan az aszfalton vívnak focicsatákat. Ironikusan szólva itt egy forgalomszámláló nem élne meg, ugyanis napközben is alig tucatnyi jármű halad erre egy félóra alatt.

De félre az iróniát: a helyi vállalkozások, leginkább a kereskedők, vendéglátósok igencsak megérezték a forgalom hiányát, az ő forgalmuk ugyanis szinte azonnal drasztikusan csökkent.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

De félre az iróniát: a helyi vállalkozások, leginkább a kereskedők, vendéglátósok igencsak megérezték a forgalom hiányát, az ő forgalmuk ugyanis szinte azonnal drasztikusan csökkent.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

De félre az iróniát: a helyi vállalkozások, leginkább a kereskedők, vendéglátósok igencsak megérezték a forgalom hiányát, az ő forgalmuk ugyanis szinte azonnal drasztikusan csökkent.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Már az átadás napján este csak egy ember jött be, pedig a napnak ebben a szakaszában addig szépen voltak vendégek. Elmaradtak a reggelizők, és nézze meg, két óra van, ilyenkor majdnem minden asztalunk foglalt az ebédelőkkel. Most meg... - sorolja Jakab Attila felszolgáló a Csóri csuka csárdában. A vállalkozás vezetője, Dorogi József nem kevésbé borúlátó: azt mondja, múltja van a csárdának - a múlt század 40-es éveitől fennálló intézmény ősében állítólag még Mátyás király is elfogyasztott egy jó csukapörköltet -, de jövője nem biztos, hogy lesz. Pedig Dorogi József a csárdára a figyelmet felhívó táblákat is készíttetett, de a folyamat egyelőre megállíthatatlan.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Érdeklődtünk, de a magyar bírói gyakorlatban nem találtunk olyan esetet, amikor egy elkerülő megépülése miatt a tönkrement vállalkozások kompenzációt kaptak volna - mondja a csárdát 1983 óta vezető vállalkozó. Hozzáteszi: példája nem egyedi a faluban. A pecsenyés, a lángosos, a Baglyas-büfé mind az elkerülő átadása óta húzta le a rolót. Az élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó egységek dolgozói is nehéz helyzetben vannak, a több alkalmazottas helyeken létszámleépítés volt, az egyszemélyes kis boltok pedig bezárnak.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Ezt látszik siettetni az a tény, hogy a falubeliek közül sokan inkább választják a fehérvári vagy a várpalotai multikat, elsősorban olcsóbb áraik miatt. Csete Krisztián polgármester azt mondja, azon kívül, hogy tudnak a problémáról, az ötletelés kezdődött meg, mit is lehetne tenni a kedvezőtlen folyamat megállításáért. Az önkormányzatnak azonban igen kevés eszköze van ehhez, lévén erősen forráshiányos.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

De visszatérve a címben is emlegetett csendhez: leginkább azok elégedettek, akiknek háza az eddig forgalmas, falun átvezető út mellett áll. A Várpalotáról átjáró, Csóron az édesanyját látogató Marika például nem egyszer dühöngött azon, hogy lekési a buszt, mert az út egyik feléről nem tudott átmenni a másik oldalon lévő buszmegállóhoz, az autók folyamatos áramlása miatt. Barátnéja, Judit szerint az ingatlanárakra is jó hatással lesz a forgalomcsökkenés, sokak portája pedig megmenekül a falrepedések rémségétől. Leánya az ifjúságot képviseli - azt gondolnám, a pörgősebb élethez szokott fiatalnak nehezebb megszokni a kihaltságot, de tévedek:

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

- Legalább végre tudok aludni! - vágja rá azonnal a kérdésre, tetszik-e így neki a csóri élet.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Ám ez az érem egyik oldala. Ha valahonnan elkerül egy út, a másik nyomvonal mellett élőkkel egy idő után éreztetni kezdi hatását. A faluban bent lakók ugyan részben elégedettek, az elkerülő mentén élők azonban egyre kevésbé, ezért aláírásgyűjtésbe kezdtek. A polgármester azt mondja, hozzá ugyan még nem érkezett be a petíció, de biztos abban, hogy az elkerülő még messze nem lefutott ügy.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!