Hétvége

2013.02.15. 16:19

Reggel, délben, este

A székesfehérvári CBA Általános Iskola immár huszonhárom éve foglalkozik, hiperaktív, figyelem zavaros gyermekekkel, sikerrel.

Sebestyén Lilla

A csodaszerük pedig nem más, mint a napi háromszori relaxáció.

- Most ötig számolok, mire mindenki tetőtől talpig ellazul, 1... 2... 3... - ezzel a rövid bevezetővel kezdik meg a relaxációt a CBA Általános Iskola diákjai. A hatás nem marad el, a gyerekek kiterülve, lehajtott fejjel, becsukott szemmel fekszenek a padlón, és pár perc után némelyikük nyugodt álomba szenderül. - Most negyven percig pihennek, majd utána ugyanezzel a számlálással visszahozom őket az álom határáról - mondja el Czeiner Attila, az iskola igazgatója, aki naponta háromszor tart a gyerekeknek ehhez hasonló relaxációkat.

- A reggeli, negyed órás foglalkozásunkon egy koncentrációs lazítással kezdünk, még a tanítás megkezdése előtt. Itt ráhangolódhatnak a tanulók a napi feladatokra. A következő pihenő egy órakor, ebéd után kezdődik, amikor a legkevésbé képesek koncentrálni a gyerekek - meséli az iskolaigazgató.

 

Czeiner Attila, az iskolaigazgató naponta háromszor tart relaxációt a diákoknak, olyankor a személyes tér meglétét, azaz az egymástól való kellő távolságot is biztosítják a gyerekeknek (Fotó: Nagy Norbert)

Majd hozzáfűzi: ahelyett, hogy ilyenkor rávennénk a diákokat a tanulásra, inkább átíveljük ezt az időszakot, és pihenéssel töltjük, majd a negyven perc elteltével kivisszük őket a szabadba, hogy a délutáni foglalkozásokra aktívak és kipihentek legyenek. A gyerekek egymás mellett, de kellő távolságra fekszenek osztálytársaiktól, Attila szerint erre azért van szükség, mert a relaxációhoz nem csak csend és nyugalom kell, hanem a személyes tér megléte is.

A CBA Általános Iskola tanulóinak többsége hiperaktív, vagy figyelemzavaros, ezért fontos számukra, hogy a heti beosztásuk sose térjen el az előzőektől, illetve mindig pontosan kezdődjenek a foglalkozások.

- Az utolsó - ezúttal önértékelési céllal megtartott - relaxációra három órakor kerül sor. Ilyenkor a nebulók törökülésben átbeszélik a nap eseményeit egy tanárral, de kifejezetten csak a jó élményekre koncentrálnak - magyarázza András, akinek meggyőződése, hogy a gyerekeknek rengeteget használ az aktív pihenés. Majd hozzáteszi: a relaxáció nem csak a magatartási problémákkal küzdő tanulóknak segít, hanem bárkinek, aki egy kicsivel fittebbnek, kipihentebbnek akarja érezni magát.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!