A 24 órás autóverseny félidőben félbeszakadt az időjárás miatt

2020.01.13. 15:30

Az eső volt az úr Dubajban

Egy újabb komoly kihívás teljesítésére készült a Zengő Motorsport, soraiban a fehérvári Kismarty-Lechner Gáborral. Nem a magyar csapaton múlt, hogy nem fejezték be az idei dubaji 24 órás versenyt.

Ferencz Balázs

A Seat Cupra sok változtatáson nem esett át, a 24 órás viadal előtt váltót cseréltek az autóban Fotó: Nagy Gábor Tamás

Fotó: Nagy Gabor Tamas

Öt pilótával indult útnak a Zengő Motorsport az Egyesült Arab Emirátusok felé, ahol az év első monstre viadalán, a dubaji 24 órás autóversenyen álltak rajthoz a Seat Cuprával. Az idény közben az endurance-versenyeken használt autóban a szekvenciális váltót DSG-re cserélték, majd szimulátorok segítségével, no és a helyszíni tesztek során megtalálták a legmegfelelőbb beállításokat, mellyel végig lehet autózni egy ilyen gépet próbáló versenyt. A kvalifikáción a fehérvári Kismarty-Lechner Gábor nyomta a gázpedált, s nem is okozott gondot az indulási jog kiharcolása. A Seat a TCR, azaz a túraautók 18 gépét számláló mezőnyében viaskodott. A pénteki rajt előtti percekben Kismarty a rajtkockákon kérte meg kedvese kezét, majd egy „igennel” a birtokában ült volán mögé, hogy elrajtoljon a Dubaj 24-en.

A boxutcában bokáig állt a víz a heves esőzés után, de Zengő Zoltán és magyar csapata nem csüggedt, lábat áztatott
Fotó: Nagy Gábor Tamás

A 43 esztendős fehérvári pilóta a fellegekben járt, s repesztett. A félelmetes paraméterekkel bíró Lamborghiniket, Mercedeseket, Audikat, Porschékat felvonultató GT-kategóriás autók után a 61. helyről rajtolt, majd a két­órás etap alatt az 52. helyre is felautózott.

A Seat Cupra sok változtatáson nem esett át, a 24 órás viadal előtt váltót cseréltek az autóban
Fotó: Nagy Gábor Tamás

Kismartytól Zengő Zoltán vette át a kormányt, majd Tóth Csaba terelgette a Seat Cuprát, s Gál Szabolcs is autóba ülhetett. Azonban megérkezett az előrejelzett eső, de arra senki sem számított, hogy annyira heves lesz, hogy az a verseny végét jelentheti. Rengeteg víz került a pályára, ráadásul a szél is erősen fújt, így a dubaji éjszakában piros zászlót kapott a mezőny, 7 óra és 17 perc autózás után.

Az éjszakát a célegyenesben pihenve töltötték az autók
Fotó: Nagy Gábor Tamás

Vártak a még versenyben maradt autók, a csapatok pihentek, de reggel sem fogadták jobb körülmények a pilótákat, így a Hankook Dubaj 24 2020 idő előtt befejeződött. A Kismarty-Lechner Gábor, Zengő Zoltán, Tóth Csaba, Gál Szabolcs, Horváth Zoltán alkotta magyar csapat az abszolút értékelés 51. helyén zárt, a TCR kategóriában a 11. pozíciót foglalta el a 144 kört, 108,12 kilométert autózó Seat Cupra a viadal lezárásakor. Az élen az emirátusi (Al Qubais-i), angol (Barker), holland (Bleekemolen) és német (Haupt, Metzger) pilótákat tömörítő Black Falcon Mercedes AMG GT3-asa végzett 168 kört, 126,69 kilométert futva. A második és harmadik helyen is egy-egy Audi R8-as zárt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában