Frissen Fejérből

2025.02.13. 09:00

Beszélő testek a színpadon (videó, galéria)

A Testbeszéd című kétrészes táncszínházi produkciót láthatja a közönség március 23-án 19.00 órától a Vörösmarty Színházban. A Székesfehérvári Balett Színház előadásában a Beszélő testek című rész a testbeszéd művészi megnyilvánulása, míg a Törés/Vonalak a tökéletlenségben rejlő szépséget jelenti meg.

A Székesfehérvári Balett Színház Testbeszéd című produkciójának sajtótájékoztatóján Lehrner Zsolt alpolgármester az előadás kapcsán szólt beszélt, hogy a japán filozófia szellemében fogant művészi produkció sok izgalmat rejt majd a fehérvári közönség számára, és egyfajta metamorfózist láthatunk majd, amely egy új élet kezdetéhez vezet.

Ismét nagy dobásra készül a Székesfehérvári Balett Színház
Márciusban debütál a közönség előtt a Székesfehérvári Balett Színház legújabb produkciója
Fotó: Fehér Gábor / FMH

 

Az évad harmadik bemutatója előtt áll a  Székesfehérvári Balett Színház

Az idei évad harmadik bemutatójára készül a Székesfehérvári Balett Színház, amely a nagy sikerű Pinokkió és a Tűzmadár után a Testbeszéd című előadást tűzi műsorra. „Táncolj nekem egy percet és megmondom ki vagy.” – idézte Egerházi Attila, a balett színház vezetője Mikhail Baryshnikovot, az orosz születésű amerikai balett-táncost, koreográfust a Testbeszéd című produkció kapcsán. – Nem tudjuk elrejteni az érzéseinket, a testbeszédünket. Csak egy attitűd, egy tartás nagyon sokat árul el az emberről. Minden ember táncos, de nem minden ember táncművész, mert a művész tudatosan is leképezi az életet mozgásban – fogalmazott Egerházi Attila, aki a darab második része kapcsán arról beszélt, hogy azt a kintsugi filozófiája ihlette, ami eredetileg a törött kerámia javításának japán művészete, porított arany, ezüst vagy platina keverékével. A kintsugi elfogadja a hibásat, a tökéletlent, gyakorlatilag újraalkotja a szépséget, egy törött tárgy metamorfózisa révén. A mai fogyasztói társadalomtól pedig mi sem állhatna messzebb, mint a meglévő megjavítása, gondozása. Hozzátette, az ezen filozófia mentén készült darab nem cselekményes mű, sokkal inkább táncköltészet.

 

Egyedi fellépőruhák

A darab jelmeztervezői Pajor Patrícia és Herman Anett a Törés/Vonalak című produkció kapcsán kiemelték, hogy az előadás kapcsán nagyon fontos a látvány, amely függ a ruháktól, a díszletektől és a fénytervezéstől is. A fellépőruhák kapcsán kiemelték, nem volt mindegy az anyagválasztás sem, hiszen a ruhának gyakorlatilag együtt kell mozognia, élnie a táncossal, valamint hogy azok tervezése során nem szerettek volna egy direkt, töredezett, kintsugi mintázatú, repedezett formát megmutatni, mert úgy gondolják, hogy a nézőkben is megvan az a fajta kreatív szemlélet, hogy össze tudják kötni fejben a dolgokat és mögé szerkeszthetik a saját történetüket. 


Az előadásra jegyek elérhetők a Vörösmarty Színház jegyirodájában és a jegy.hu felületén.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában