2021.08.07. 19:15
Átmeneti állapot: újgenerációs tárlat nyílt a Velencei-tavi Galériában
A 2000-es évek generációjának érzékeny alkotó társasága kapott bemutatkozási lehetőséget a Velencei-tavi Galériában. A szombati tárlatmegnyitón bepillantást nyerhettünk gazdag, ámde még természetes eszközrendszerrel készült munkáikba. Az átmeneti állapot, mely üzenetük fókusza, generációjukra épp úgy értelmezhető, mint az elmúlt időszak járványhelyzete adta alkotói látásmódra.
A tárlatot Ocsenás Katalin és tehetséges zenészek nyitották meg
Fotó: Kricskovics Antal / Fejér Megyei Hírlap
Egy olyan generáció mutatkozik be a Velencei-tó körül élőknek a Velencei-tavi Galériában, akikről talán nem tudunk elég sokat ahhoz, hogy értsük őket – fogalmazott a Liminaris – Folyamatos folyosók című tárlat megnyitóján Ocsenás Katalin, a Gárdonyi Géza Könyvtár és Kulturális Központ igazgatója, utalva arra, hogy a felvonultatott alkotók javarészt 2000-es születésűek. – Ez ugyan többnyire így van a generációk között, de ez a generáció nagyon okos, fejben nagyon gyors, intelligens és zárt. Ez a zártság, ha ki lehet bontani, nagyon sok értékkel bír, melyet a zene, a képzőművészet, az irodalom nyelvén keresztül érthetünk meg.
Ezek a fiatalok hihetetlen tartalmakat, érzékeny, értelmes, jó gondolatokat képviselnek, melyeket érdemes a közösségek elé vinni – mutatott rá a közművelődési szakember, hozzátéve, akkor is, ha még nem abban a korszakban vannak, amikor minden eszközrendszer birtokában tudják bemutatni munkáikat, hiszen pályájuk kezdetén még sokkal természetesebb, érzékenyebb módon láttatják a bennük rejlő gondolati gazdagságot. A kiállító művészek – Aradi Mátyás, Szabó Hanna, Szabó Boglárka, Setényi Anna és Révész András – munkáit kellemes muzsikával vezette fel a szintén tehetséges fiatal zenés trió: Tűzkő Salamon (trombita), Éles Máté (dob) és Barakonyi Brúnó (nagybőgő).
– A liminalitás nyersen fordítva küszöbtartományt, átmeneti állapotot jelent, ami korántsem új koncepció, de az elmúlt egy-két évben a populáris kultúrában is egyre nagyobb népszerűségre tett szert. Mi képzőművészeti szempontból közelítettük meg, melyet a zenéhez hasonlóan egy ábrázolásmódtól függetlenül önmagában absztrakt művészeti ág eszközeként használtunk fel – fogalmazott látásmódjuk kapcsán az egyik alkotó.