További átszervezések várhatók Fehérváron

2018.09.22. 08:00

Tudják, mitől turbó a turbó körforgalom?

Számos olyan pont van a városban, ahol feltorlódik a forgalom, ezeken sok esetben változtatás, csomópont átalakítás jelenthet megoldást. Mi jöhet még?

Majer Tamás

A Csíkvári úti körforgalmat nagyon szívesen használnák már a fociszurkolók

Fotó: Koppán Viktor / Fejér Megyei Hírlap

Sok helyen körforgalom váltotta/váltja föl a lámpás vagy éppen táblás kereszteződést. Jó húzás volt a Ligetsor Bregyó felöli oldalának U alakra görbített körforgalma. A Berényi út és a Széna tér között most is javában zajlik a körforgalom építése, a Széchenyi – Csíkvári utak körforgalmán is dolgoztak a napokban. Az útszéli szegélyeket cserélték.

A Csíkvári úti körforgalmat nagyon szívesen használnák már a fociszurkolók
Fotó: Koppán Viktor / Fejér Megyei Hírlap

Csomópont-bővítés kezdődik rövidesen a Széchenyi– Horvát kereszteződésben is, jobbra kanyarodó sáv segíti majd a Lövölde irányába igyekvőket. Októberben útlezárásra számíthatunk a munkák miatt.

A déli összekötő úthoz kapcsolódóan is lesznek átépítések

További kereszteződés-átépítések is várhatóak a városban. A polgármesteri hivatal közlekedési irodájától kaptunk tájékoztatást.

– Elsőként a Nagyszombati út felújításához kapcsolódóan a Nagyszombati – Zsolnai út kereszteződését alakítják körforgalommá. Ezt követi majd jövőre a déli összekötő úthoz kapcsolódóan három helyszín: a Sárkeresztúri és a Börgöndi útnál, valamint egy új kialakítással létrejövő Váralja sori átkötésnél – tudtuk meg. A Sárkeresztúri út és az M7-es csomópontjában lévő túlzsúfolt és emiatt balesetveszélyes körforgalom turbósítása is napirenden van. A város önkormányzata többször egyeztetett már a szakminisztériummal a csomópont átgondolása ügyében. (Nem a város kezelésében van a szóban forgó útszakasz.) Hamarosan a kormány elé kerülhet a kérdés. No, de mi is az turbósítás?

Több változata van:

– A legjobb kapacitása annak van, amely előtt már úgy kell besorolni a megfelelő belépő sávba, hogy a körpályán már nem lehet sávot váltani, és a besorolásnak megfelelő ágon lehet elhagyni a csomópontot. Hogy mi épülhet, azt a helyigény határozza meg, azaz, mennyi belépő s kivezető sávot lehet kialakítani. Sok variáció lehet, a tervezés során alakulhat majd ki a megoldás. Reméljük, a kormány szeptemberben azonnali intézkedést rendel el a balesetveszélyes helyzetet meg­szüntetésére – írta szakmai válaszában a közlekedési iroda.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában