2024.12.12. 16:28
M1: bozót- és cserjeirtás
Beindították a láncfűrészt, előkerültek a munkagépek az ország legforgalmasabb autópályájának bővítése okán. Bár a kivitelés jövő ősszel startol az M1-esen, de a felkészülés már javában zajlik. Mutatjuk a részleteket!
Újabb látványos munkafolyamat zajlik az autópálya mellett.
Forrás: MKIF Zrt.
Ahogy arról már korábban portálunk is beszámolt, az M1-es történelmi, 2x3 sávosra bővítését nyolc fejlesztési szakaszban ütemezik egészen 2029-ig. A tényleges munka 2025 szeptemberétől indul, de az előkészületi munkák már most elkezdődtek, ezzel megalapozva a gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést a jövőre nézve.
– Újabb látványos munkafolyamat zajlik a pálya mellett számos helyen, ami egyelőre a főpálya forgalmát még nem érinti. A többi előkészítő munkát (próbacölöpözés, régészet, közművek feltérképezése, tűzszerészet stb.) segítve, a rézsűben található cserjék és más növényzet irtása indult meg – tájékoztat a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), hozzátéve: – Ezek az előkészületi munkák – mint fogalmaznak – azért fontosak, mert a bővítendő szakaszon lévő bozótosok, cserjék akadályoznák a földmunkát és minden más építési tevékenységet.
A MKIF Zrt. ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az M1-es autópálya nem marad zöldfelület nélkül, a felszámolt cserjék helyett ugyanis az új pályatest kialakítása után, a kerítéshez közelebb újra lesznek fák, cserjék, bokrok. A védett és fokozottan védett növényeket, ahol szükséges volt, már áttelepítették. Mint írták, a közel félezer áttelepített növénytövet egy megbízott szakember a sikeresség érdekében meghatározott ideig utánköveti.