Legyen idő testre és lélekre, társas kapcsolatokra!

2022.01.09. 07:15

Egyre inkább megnyíló digitális hét határ

– A digitális oktatási stratégia összeállítása során arra törekedtünk, a kompetencia megszerzésének elsődlegessége mellett, hogy egészséges érzelmi világú és intelligenciájú fiatalok hagyják el az iskolarendszert – hangsúlyozta Gál András Levente.

V. Varga József

Az online oktatás nyűg volt, de a közösségi alkotást ugyanakkor segítette

Forrás: Mártonfai Dénes / Tolnai Népújság

A Hét Határ – Határon Átnyúló Önkormányzati Szövetség a Kárpát-medencében Egyesület (melynek elnöke Cser-Palkovics András, a megyeszékhely polgármestere) online tájékoztató konferenciát rendezett nemrégiben a települési és térségi közösségek digitális fejlesztési programjaival összefüggő kérdésekről, valamint az okos városok lehetőségeiről Székesfehérváron, a városháza dísztermében.  

 

Hazánk digitális oktatási stratégiája végrehajtásának eredményeiről Gál András Levente, a Digitális jólét program szakmai vezetője számolt be videóelőadásában. 

 

– Általánosságban elmondható, hogy egy nem várt helyzetben (pandémia) nagyon jól vizsgáztak bizonyos stratégia pontok, képességek – fejtette ki az előadó. – Látjuk, hogy a digitalizáció nem pusztán a tananyagok elektronizálását tudja hozni, hanem például – ami az egyik legnagyobb vívmánya a digitális együttműködésnek – lehetővé teszi a közösségi alkotást. 

 

A Digitális jólét program újragondolása, „újrahúzása” kapcsán leszögezte, hogy a digitálisan kompetens ember mellett megjelent a szerethető ember, a mentálisan, társas lényként, társadalmi lényként jól működni képes ember. És ehhez kapcsolódott elsősorban a digitális gyermekvédelmi stratégia, valamint például a kortárs mentorprogram is.

 

– No és ne feledjük azt sem, hogy a legfrissebb felmérések szerint 4,5 milliárdhoz közelít a közösségi médiát aktívan használó embertársunk száma a Földön. Mindez az emberi civilizáció általános összefüggéseiben is párját ritkító jelenség – tette hozzá.

 

– A decemberben megnyílt digitális Comenius program célja, hogy nyomon kövesse, kutassa, elemezze és bemutassa a digitális oktatás fejlesztési szemléletét, az ehhez szükséges szakpolitikai eszközöket, a digitális oktatási szolgáltatásokat, valamint az innovatív termékek helyzetét, továbbá azonosítsa a meglévő jó gyakorlatokat. A gyerekek legyenek kompetensek ebben a szép új világban, de közben jusson idejük testre és lélekre, társas kapcsolatokra is! – folytatta a Digitális jólét program szakmai vezetője.

 

Az Olvasó nemzet program célja, hogy a közoktatás számára is értelmezhető módon népszerűsítse az olvasást a sikeres nemzetközi kezdeményezések honosításával, és a közösségépítő katalizátor-megoldások beépítésével. Amint elhangzott: azt remélik a programtól, hogy megszűnjön a gyerekek frusztrációja a kötelező irodalomtól, és egyúttal megjelenjen az élményszerűség. A kudarcot sikerélmény váltsa fel, és az ezzel járó kognitív fejlesztési képességek is felszínre törjenek. 

 

Végezetül Gál András Levente arról a közösségi alkotótérről szólt, amelyben a nemzetközi tananyagok készülnek. Mindebben komoly szerephez jut a Digitális jólét program kezdetektől jelenlévő stratégiai partnere, a Hét Határ Egyesület, hogy munkája által a digitális jólét vívmányai eljussanak a határon túlra is.

 

– A digitális oktatási stratégia élesben vizsgázott az elmúlt másfél-két évben, leszűrtük a tapasztalatokat, és úgy vélem, hogy a digitális Comenius program néven megindított 2.0-ás stratégiával jó versenyképességi faktort tudunk teremteni a magyar köznevelésben – hangsúlyozta összefoglalójában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában