Hároméves projekt

2021.11.13. 20:00

Új módszerek, új fejlesztések az enyingi Tinódi református iskolában

Az idén már a 30. Enyingi Török Bálint-napok családi programsorozatot rendezték a mezőföldi kisvárosban, azonban az iskolai élet sem előtte, sem utána nem húzódott vissza a tanórák keretei közé. Szabó Szilárddal, a Tinódi Lantos Sebestyén Református Iskola igazgatójával beszélgettünk, amint megtudtuk tőle, a három évet átfogó fejlesztések értéke elérte a 70 millió forintot. További fejlesztésre is készülnek: óvodát álmodtak!

V. Varga József

– Az elmúlt években több újszerű módszert vezettünk be a Tinódi művészeti és digitális oktatásában, valamint a folyamatosan zajló épületfelújítások is újabb lendületet vettek – mondta Szabó Szilárd. – A művészeti tanszakok tanárai közül négyen két továbbképzésen is részt vettek, a dráma tanszak diákjai Horpácson dráma táborban tanultak.

– A rajz-festészet tanszakos diákok a rendes óráik mellé még egy különleges szakkörön (digipinga) is részt vehettek. Elkészült alkotásaikból az iskola Hajdú Zoltán termében nyílt kiállítás. A foglalkozásokon – a hagyományos rajz-festészeti technikák elsajátítását – a tehetséges kisdiákok szárnyait egy erre a célra készült digitális eszköz segítségével bontogatják. A szakkör vezetője Katóné Szántó Márta sokoldalú, tapasztalt pedagógus, aki már eddig is számtalan új eszközt használt fel az oktatásban. Talán nincs is olyan felület, amin ne dolgozott volna diákjaival.

A dráma-, ütő- és citeraszakkörök feltételeit is folyamatosan fejleszteni tudták. Az iskola egyik friss szerzeménye az a vibrafon, ami az idei iskolai napokon debütált először. De nemcsak a művészetoktatásban sikerült az új módszerek és eszközpark fejlesztése: matematika és szövegértés szakkörök is várták a tinódisokat.

További fejlesztésre készülnek – Szabó Szilárd a leendő óvoda területe előtt, az iskola szomszédságában
Fotó: Pesti Tamás / Fejér Megyei Hírlap

A tantárgyi és tanszaki repertoár bővítése mellett három éven keresztül a pályaorientációs, fenntarthatósági és állampolgári ismeretek területén is igyekeztek felzárkóztatni a mai kihívásokhoz az enyingi és környékbeli diákokat. A képzéseket, a szakköröket a tematikák kidolgozása, és több kiadvány (például Mi a pálya?, Állampolgári kalauz enyingi fiatalok számára, Fenntarthatósági kiskönyv) elkészítése is segítette. Tankönyvfüggetlen óravázlatok is készültek az 5. osztályos természettudomány és történelem oktatásához. A tinodi.hu oldalon található online tesztek, valamint egy újonnan kifejlesztett társasjáték is hozzájárulnak a projekt céljainak eléréséhez, megvalósításához. Egy kisfilm is készült az iskoláról.

Azonban nemcsak a heti rendszerességgel újonnan bevezetett programok voltak jelentősek. Az elmúlt években több „nagyrendezvényt” is tartottak, amelyek erősítették az élményközpontú oktatást: volt például drámanapjuk és interaktív drámapedagógiai foglalkozásuk ugyancsak. Az iskola születésnapi művészeti és tanulmányi versenye, a zenei világnapi koncertsorozat, a művészeti és folklórverseny, a születésnapi kompetenciafejlesztő témanap, illetve egy disszeminációs rendezvény az elmúlt időszak eredményeinek bemutatására szintén a rendkívüli iskolai programok sorát gazdagította.

– A szaktárgyi, művészeti és közösségi pluszprogramok mellett fontosnak ítéljük, hogy az elöregedő iskolaépületeinket is lehetőség fejleszteni tudjuk. Ki tudtuk cserélni a rajz-festészet és kerámia tanszakoknak helyet adó Kálvin kuckó (a műhely neve a képzőművészeti állomás vidám nebulóknak rövidítése) ablakait és ajtajait, valamint komolyabb belső felújításokat is el tudtunk végezni. Felújítottuk a néptáncterem aljzatát és parkettáját, hogy még jobb feltételek várják a néptáncos tanítványainkat. Huszonöt 2 az 1-ben laptopot, 15 táblagépet, tanulói asztalokat és székeket, valamint értékes ajándékokat, főleg jutalomkönyveket tudtunk beszerezni – tette hozzá az igazgató.

Ezek is érdekelhetik

facebook comments widget