Frissen Fejérből

2021.11.09. 14:00

Olvasónk szerint lerövidítették a lámpa zöld időtartamait Szabadbattyánban

Többen is jelezték az elmúlt időszakban lapunknak a 7-es főúton épülő új közös közúti és kerékpáros híd kapcsán az elkerülő szakasz, az egysávos ideiglenes híd anomáliáit.

V. Varga József

Fotós: gaborfeherphoto

A Hírlap munkatársai is megtapasztalták munkájuk során mindkét irányban, hogy a térség eseményeire bizony korábban el kell indulni, valóban az egysávos híd a leggyengébb láncszem az adott szakaszon. A településen lakó krónikásunk is többször belefutott már, hogy Székesfehérvárról Polgárdi irányába lassan a trafóállomásnál áll alkalmanként a kocsisor vége. Úrhida felé kerülve (kilométer- és időtöbblettel) persze a „híd nem játszik”, de az az irány a 7,5 tonnánál nehezebb járművek közlekedésére szolgál elsősorban. Jogos észrevétel továbbá, hogy a faluközpontban, a templomnál a forgalomirányító lámparendszer nincs összehangolva a híd lámpájával.

A beruházás végén egy új kerékpárút készül el, ami része a Budapest–Balaton-iránynak
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

Amint olvasónk kifejtette: a reggeli időszakban, Székesfehérvár irányban sokkal erősebb a forgalom, délután viszont inkább a város irányából. Ez a napi forgalmi ritmust optimálisabban figyelembe vevő s a nagyobb autószámú iránynak hosszabb zöldet biztosító vezérlés meglátása szerint sokat segíthetne a torlódás mérséklésében. Fürjes József szerint a korábbi zöld időtartamokat lerövidítették, így megnövelték a holtidőket, amikor mindkét iránynak már piros van. Ez ugyanis mindig egyforma, 15 másodperc – függetlenül attól, hogy a zöld milyen hosszú –, csak arra szolgál, hogy az utolsó autó még biztonságosan át tudjon haladni a hídon. A szabad jelzés kezdetekor kevesebb gépjármű képes áthaladni a hídon, mint később, amikor már „lendületben” van a kocsisor. Olvasónk matekja szerint ha például 15 másodperc a zöld időtartama, akkor 7–10 autó képes átjutni a szabad jelzésen (attól függően, hány rutinos vagy kevésbé rutinos sofőr vezeti az autót, hány lassabban elindulni képes busz vagy egyéb jármű van a sorban). Húsz másodpercnél 11–15 autó, 25 másodpercnél 15–20 autó, 30 másodpercnél 19–25 autó. A kétszer 15 másodperc = 14–20 autójához képest egy egybefüggő 30 másodperc = 19–25 autó átengedésére képes, ami 25 százalékkal „gazdaságosabb”.

Olvasónk arra kéri az illetékeseket, hogy vizsgálják felül a híd lámpavezérlését

Véleménye szerint a szükséges módosítás nemcsak a gyorsabb átjutást tenné lehetővé az autósok számára, hanem környezetbarátabb lenne, és az emberek hitét is növelné, hogy a beruházó próbálja elviselhetőbbé tenni azt a helyzetet, amelyről végső soron nem a közlekedők tehetnek. A zöldidők kérdésében megkérdeztük az „illetékeseket”, a témában a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a ReAszfalt Kft., valamint a Magyar Közút Zrt. válaszát várjuk, majd megjelentetjük.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában