Frissen Fejérből

2021.04.04. 13:15

Online-előadás a fülei könyvtárban – Képességfejlesztés, hogy könnyebben menjen az iskola

Az Internet Fiesta rendezvénysorozatán a fülei könyvtár is részt vett. Az idei témák közül a Feladatok, tanulási folyamatokra című témára esett a választás – egy munkájára elhivatott pedagógus tartott előadást.

V. Varga József

Okváth Erzsébet: A jó hír az, hogy a részképességek fejleszthetők

Fotó: Miskei Rita

Okváth Erzsébet tanító, drámapedagógus, a székesfehérvári Csillagszem Tanulda alapítója. Tanítói diplomáját 25 éve szerezte, a drámapedagógusit 20 éve. A tanítás mindennapjai része, jelenleg a mezőszentgyörgyi Eötvös Károly Általános Iskolában tanít.

Az évek során egyre világosabbá vált számára, hogy a gyerekek iskolai teljesítményét alapvetően meghatározza részképességeik fejlettségi szintje. Tapasztalta, hogy egyre több olyan gyerek érkezik az iskolába, akinek ilyen-olyan területen lemaradásai vannak. Hogy ezen segíteni tudjon, több képzésen is részt vett, ahol sokféle technikát, fejlesztési lehetőséget megtanult.

– Családi érintettség okán magam is megtapasztaltam, mennyire ijesztő, ha a szülők olyan véleményt kapnak gyermekükről, amelyben különféle részterületek elmaradásáról, fejlesztési szükségletekről van szó. Nem volt könnyű megfelelő szakembert találni – mesélte a pedagógus. – Akkor határoztam el, hogy amint tehetem, létrehozok egy olyan helyet, ahová ilyen esetben bizalommal fordulhatnak a szülők, gyerekek. Ez lett a Csillagszem Tanulda. Célom, hogy minden gyermek számára elérhetővé tegyem a boldog gyermekkor, a kudarcoktól mentes iskolai élet lehetőségét.

– A jó hír az, hogy a részképességek fejleszthetők – folytatta Erzsébet. – Minél hamarabb kiderül, melyek a problémás területek, annál hatékonyabb lehet a célzott, személyre szabott problémamegoldás. Az óvodákban, iskolákban képzett szakemberek, fejlesztőpedagógusok foglalkoznak ezekkel a gyerekekkel, heti egy-két órában, csoportos foglalkozás keretében. Van, akinek ez is elég. Ha azonban úgy érzékeli a szülő, hogy gyermekének további, lehetőleg egyéni, személyre szabott foglalkozásra is szüksége van, tovább lehet, és kell is lépni. A fejlesztés eredményeként a gyerekek visszanyerik motivációjukat, sikerélményhez jutnak az iskolában, helyre billen önbizalmuk, javul tanulmányi eredményük is.

Okváth Erzsébet: A jó hír az, hogy a részképességek fejleszthetők
Fotó: Miskei Rita

Az online előadásból kiderült, hogyan lehet segíteni gyermekeinket a játékos tanulással, valamint az is, hogyan lehet fejleszteni tanulási részképességeiket.

Okváth Erzsébet számos témát, kérdést érintett. Címszavakban: Mi a szerepe az olvasott mesének? Mennyit jelent ez egy kisgyermek életében? Miért fontos hagyni kibontakozni az apukákat? Hogyan tudjuk egészséges egyensúlyban tartani a különféle technikai „kütyük” használatát? Miért fontos élettani szempontból, hogy gyermekünk szabad levegőn legyen, amennyit csak lehet? Mit tehetünk, ha BTM (beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség) vagy SNI (sajátos nevelési igény) diagnózist kap gyermekünk? Vagy csak ha nehezebben megy a tanulás?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában