Gócpontok Fejérben

2021.03.21. 11:30

Két megyei útszakasz is a legveszélyesebbek között van

A Magyar Közút Zrt. a 2017 eleje és a 2019 vége közötti időszak baleseti statisztikái alapján állított össze egy országos listát, 168 baleseti gócponttal. A lista harmadik és hetedik helyezettje Fejér megyében található. Nem dicsőség.

Majer Tamás

A 7201-es út, különösen a 3. kilométerszelvénye baleseti gócpont, a hetedik legdurvább országosan; a Magyar Közút is ismeri a problémát

Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

A harmadik: az M7-es autópálya 62–63. kilométerszelvénye. A számok véletlen egybeesése miatt is érdekes. Az M7-es és a 62-es kereszteződése az M7-es 60. szelvénye, az M7-es és a 63-as út kereszteződése az M7-es 64. szelvénye, tehát a két lehajtó közé esik a ve­szélyes hely. Ez a veszély, aligha lehet vitás, nem más, mint az Auchan-körforgalom előtti tor­lódás. Tényleg veszélyes; a pályán jóval előbbre vitték a lehajtósáv elejét, no meg sebességkorlátozást is bevezettek. Mindezek ellenére is rendre feltorlódik a sor. Az ellenkező oldalon Budapest felé a 64. szelvénytől kezdődik a három sáv, egyébként mindenhol két sáv van.

Hosszú távon egy negyedik autópálya-csomópont segíthet
Fotó: Koppán Viktor Dávid/Fejér Megyei Hírlap-archív

Vargha Tamás országgyűlési képviselő közösségi oldalán a napokban több bejegyzést is tett az itteni helyzetről, tervekről.

– Előkészítés alatt áll az Auchan-körforgalmak át­eresz­tőképességének bővítése, a tervezést és közbeszerzést követően jövő év elején kezdődik a munka – írta egy videója mellé. – Sok kérdést kaptam az Auchan-körforgalmak fejlesztéséről szóló videóban említett negyedik székesfehérvári M7-es lehajtóval kapcsolatban. Ezekre szeretnék választ adni – volt olvasható egy következő videója előtt. – Amikor az Auchan-körforgalmaknál jár­tunk, bemutattuk a helyszínt, és elmondtuk, hogy a fejlesztés, ami ott megvalósul majd, nem a végleges megoldás, hiszen lesz egy átkötőút a nyugati elkerülő és az M7-es autópálya között, amely Székesfehérvár negyedik autópálya-lehajtója és -felhajtója lesz – mondta Vargha Tamás ebben az újabb bejátszóban. – A nyugati elkerülőút, mielőtt elérkezne az Auchan-körforgalmakhoz, és beérne az ipari területre, elkanyarodik majd délre, és az M7-es autópályát elérve egy csomóponttal csatlakozik az autópályához, ami azt jelenti, hogy a Balaton vagy Budapest felől érkezőknek nem kell a városon, az Auchan-körforgalmakon áthajtani, hogyha a 8-as vagy a 81-es utat szeretnék majd elérni. Ezen útépítés előkészítése zajlik, készülnek a megvalósíthatósági tanulmányok – fogalmazott.

A 7201-es út, különösen a 3. kilométerszelvénye baleseti gócpont, a hetedik legdurvább országosan; a Magyar Közút is ismeri a problémát
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap

A hetedik: lapunkban éppen a napokban írtunk róla, a 7201-es számú út, annak is a 3. kilométerszelvénye. Ez a pont a Sárpentelei parkerdő és a Nádor-csatorna közé esik. Sokak egyező véleménye, hogy rossz minőségű ez az út. Fehérvár felől haladva a 3. kilométer után vadveszély tábla van, majd 60 kilométer/órás tábla, utána enyhe jobb ív, és még lejt is az út. Itt egyesek mennek, mint… Gyorsan vezetnek, no. Gondoljunk csak a vadveszély tábla figurájára!

Emlékeztetőül a március 8-i cikkünkből: a szakasz bekerült a 2020–2030 közötti kiemelt fejlesztések közé, továbbá: „A 7201. jelű Székesfehérvár–Úrhida összekötő út állapota előttünk is ismert. Idei évi terveinkben szerepel a megkezdett burkolatfelújítás folytatása a sárpentelei bekötőút és az úrhidai körforgalom között – válaszolta kapcsolódó kérdésünkre a Magyar Közút Fejér Megyei Igazgatósága.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában