2021.02.24. 17:30
Végeláthatatlan kocsisor az Új Csóri körforgónál, sokszor önkényesen zárják le a kamionosok a belső sávot
A téma nem új keletű, viszont szűnni nem akaró. Végeláthatatlan kocsisorok övezik az Új Csóri út körforgalmát úgy a reggeli órákban, mint délután. A szabálytalan besorolás ráadásul tovább nehezíti a problémát.
2021.02.23. kamion és autósforgalom az Új Csóri úti körforgalom előtt. Szfvár. Nagy Norbert. Fejér Megyei Hírlap.
Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap
Olvasónk kereste meg lapunkat a naponta visszatérő problémával. B. János általában Szabadbattyán irányából igyekszik minden reggel megközelíteni az ominózus csomópontot, de gyakorlatilag mindegy, melyik irányból érkezik, érkezünk, a probléma ugyanaz.
Csak a kétsávosítás hozhatna végső megoldást?
– A körforgalomtól körülbelül egy kilométerre van egy híd, általában ott áll a sor vége. Ez betudható annak is, hogy nagy a teherforgalom, de a kamionok sokszor beállnak a felezővonalra, így a két sáv nincs kihasználva, nem lehet elmenni, elférni mellettük – osztotta meg tapasztalatait B. János. – Kint vannak a táblák, hogy segítsék a besorolást, de ezzel a magatartással a kamionosok éppen hogy akadályozzák a közlekedést, holott a KRESZ kimondja, hogy ilyet nem lehet csinálni. A külföldi és a magyar kamionosokra egyaránt jellemző ez a közlekedési morál. Még tábla is van néhány kamion hátulján, hogy „Az út királyai vagyunk!”.
Megkérdeztük Sáfrán Andrást, az egyik székesfehérvári autósiskola vezetőjét, hogyan kellene abban a forgalmi helyzetben, amikor a belső sáv megszűnik, etikusan és szabályosan közlekedni. Sáfrán András lapunk kérdésére elmondta, a cipzárelvet kellene alkalmazni, ennek mentén kell elősegíteni gépjárművek besorolását. A probléma sajnos nem új keletű, néhány éve, az elkerülő megépítésekor sokan abban reménykedtek, ez az új útszakasz megoldás lehet a folyamatos forgalmi dugóra. Természetesen az elmúlt években a körforgalom kétsávosításának kérdése is felmerült. Az Auchan-csomópontnál – ahol szintén hasonlóak a problémák – a tervek szerint a dupla sávos kialakítás hozza majd a várt felüdülést és a kocsisorok rövidülését. Itt is ez lenne a megoldás?