2019.02.23. 07:10
Zakatoló, nagy remények rövid tengelyen
Komoly fejlesztés részese a MÁV Vagon Kft.: egy korszerű, keskeny nyomközű, hajtott forgóváz prototípusa készült el a több évtizedes forgóvázgyártói múlttal rendelkező társaságnál.
Előadásokkal kezdődött a péntek délelőtti program a Takarodó úton. Először Krisztián Árpád, a cég ügyvezetője beszélt a cégről, egészen 1861-ig nyúlt vissza az időben, amikor a Déli Vasút Társaság elkezdte kiépíteni a Budapest–Nagykanizsa vonalat. Akkor kezdődtek Fehérváron a munkálatok, amik, kis szünetet leszámítva, azóta is folyamatosan tartanak. Ezt követően a fejlesztésben részt vevő másik cég, az Invent Kft. ügyvezető igazgatója, Sőrés Árpád vette át a szót. Termékeik a világon mindenhol megtalálhatók, így Etiópiában villamosok, Bostonban buszok rohannak általuk.
A forgóváz gyakorlatilag nem más, mint a vasúti járművek futó- és hordművének egy kiviteli formája. A két cég által közösen megálmodott és elkészített prototípussal szemben olyan elvárások vannak, hogy jó terepjáró képessége, magas komfortfokozata, alacsony zajszintje és többlépcsős rugózása legyen. A csarnokban bemutatták a két amerikai villanymotor által hajtott forgóvázat, ami teljesen új lendületet adhat a kisvasutak életben tartásáért folytatott harcnak. A forgóváz többrétegű gumibakokkal, és vízszintesen elhelyezett rugókkal van felszerelve.