Befizetés – csekk nélkül?

2018.02.17. 07:00

Mit tehetünk, ha nem érkezik meg a számla és közeleg a határidő?

A telefonszolgáltató csekkje még február 6-án sem érkezett meg – a befizetési határidő pedig február 2-án lejárt.

Szanyi-Nagy Judit

vbdfd

Fotó: Koppán Viktor Dávid

A Belsőbárándon élő Kalocsa Lászlóné egyetlen szerencséje: már évek óta előfizet arra a vezetékes telefonra, amelynek a csekkje most először nem érkezett meg időben. Így még januárban elébe ment a dolognak: felhívta először a telefonszolgáltatót, majd az ottani ügyintézők tanácsára a postát, hogy utánajárjon, hol keveredhetett el a csekk.

Ám, míg a telefonszolgáltató azt mondja, hogy az egy hónap díját tartalmazó levelet háromszor, január 26-án, február 1-jén és február 6-án is kiküldték, addig – olvasónk elmondása szerint – a posta nem találkozott ilyen küldeménnyel. Ellenben azt tanácsolták neki, látogasson el a székesfehérvári Palotai úton vagy a vasútállomáson található postára, ott ugyanis csekk nélkül, egy azonosítást követően be tudja fizetni a szükséges – szerencsére fix havidíjas – összeget.

Az eset kapcsán megkerestük a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályát, ahonnan általános válaszokat kaptunk a problémára, ugyanis az illetékesek a konkrét ügyről csak az érintettnek adhatnak tájékoztatást.

Ha nem érkezik meg időben a csekk, kérdezzünk utána a szolgáltatóknál Fotó: FMH-Illusztráció (KV)

Mint írták: a szolgáltatók a számlaleveleket közönséges küldeményként adják fel, így annak kézbesítési folyamata nem nyomon követhető. Ezért, ha egy ügyfél nem kapja meg a számlalevelét, célszerű először a szolgáltatót megkeresni a problémával. Ezen túl az ügyfelek bármelyik postahivatalban és a posta honlapján feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségeken is panaszt tehetnek, amely bejelentést a jogszabályban előírt 30 napon belül kell kivizsgálniuk az illetékeseknek.

Öröm az ürömben, hogy egyes szolgáltatók számlái – így a szóban forgó csekk összege is – kiegyenlíthetők bizonyos postahelyeken. A postai munkatársak ugyanis az ügyfelet annak telefonszáma, neve és címe alapján be tudják azonosítani a befizetéskor. Ez a módszer azonban nem mindenhol működik, így Aba-Belsőbárándhoz legközelebb csak Székesfehérváron, a korábban említett, Palotai úti és Kaszap István utcai egységekben lehet csekk nélkül számlát befizetni.

A történet mindenesetre jól végződött: későn ugyan, de Kalocsa Lászlónéhoz megérkezett a csekk, ő pedig korábban, személyesen befizette az összeget, határidőre.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában