2025.03.22. 08:02
Horrorbalesetek az M1-esen, mindenki várja a bővítést
Megdöbbentően sok súlyos és halálos baleset történik az ország legforgalmasabb és legveszélyesebb sztrádáján. Csak tavaly az M1-es autópálya Komárom-Esztergom vármegyei szakaszán 44 baleset történt, amiből 4 halálos kimenetelű volt. Ehhez a halálúthoz kapcsolódik Magyarország egyik legnagyobb tömegbalesete is.

Alig két éve történt az M1-es autópályán hazánk egyik legnagyobb tömegbalesete.
Fotó: police.hu
Napokkal ezelőtt újabb tragédia történt. Mint arról társlapunk a Kemma is beszámolt, egy 25 éves pápai fiatalember, egy közösség meghatározó személyisége hunyt el az M1-esen történt halálos balesetben. Sokan búcsúztak tőle a közösségi oldalon.

Fotó: MW-archív
Alig két éve történt ezen a sztrádán hazánk egyik legnagyobb tömegbalesete is, az autópálya Győr felé vezető oldalán, Herceghalomnál. Olyan rosszak voltak a látási viszonyok a porátfúvás miatt, amely hatalmas tömegkarambolhoz vezetett. A balesetben egy ember vesztette életét, 42 jármű pedig megsérült vagy kiégett. 2023. március 11-e örökre beírta magát mindannyiunk emlékezetébe.
M1-es autópálya-bővítés: hogyan állunk most?
A fentiek tudtában nem véletlen, hogy hamarosan megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be korábban Lázár János építési és közlekedési miniszter még Esztergomban. Az MKIF pedig a napokban zajló fórum után után közölte:
„Az M1, 78 km hosszan bővül az idei évtől 2x3 sávra, az M0 és a Concó pihenő között, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is épül, ami forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitható lesz. Az állammal kötött szerződésben szereplő határidők szerint az M1-es autópálya Bicskéig 3 év alatt, 2028. augusztus 31.-ig készül el, a Concó pihenőig pedig 4 év alatt bővül, itt a befejezési határidő 2029. augusztus 31. Az M1 Concó utáni része is szélesebb lesz, de itt a munkák majd csak később indulnak."