2025.06.18. 20:00
Itt a nagy lehetőség a vállalkozások számára
A Demján Sándor Program számos területen segíti a magyar vállalkozókat. A lehetőség a hazai kkv-k előtt nyitva áll, ugyanis ők azok, akik támogatást kapnak a digitális transzformációhoz, ami elengedhetetlen a versenyképességük növeléséhez és ezáltal a magyar gazdaság fejlődéséhez.
Többek között a kis- és középvállalkozások, kkv-k támogatása a célja a Demján Sándor Programnak (DSP). Ez egy hazai gazdaságfejlesztési kezdeményezés, mely elsősorban a digitális átállásban és a termelékenység növelésében segíti a kkv-k helyzetét, hogy azoknak csökkenjen a digitalizációs elmaradása az uniós versenytársakhoz képest.

Fotó: shutterstock.com (illusztráció)
Honlap, webáruház és közösségi média
– A (DSP) egyik része a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program”, mely egy utalványrendszerű program, amely 9 milliárd forint keretösszegből támogatja a KKV-szektor weboldal fejlesztéseit, megerősítve ezáltal online jelenlétüket és e-kereskedelmi tevékenységüket. Hazai mikro- és kisvállalkozások internetes jelenlétét növelő programban pályázati úton kiválasztott és védjeggyel megkülönböztetett elektronikus hírközlési szolgáltatók, illetve vállalati infokommunikációs szolgáltató cégek, valamint professzionális honlapkészítő ügynökségek szolgáltatásait vehetik igénybe magyar székhelyű, köztartozásmentes, minimum egy fő létszámmal bíró, mikro-, kisvállalkozások (beleértve az egyéni vállalkozások), akik még nem rendelkeznek honlappal, vagy inaktív az internetes felületük – olvasható a DSP honlapján.
A saját honlap program három részből áll
„A” Digitalizációs alapcsomag Online jelenléthez szükséges digitális infrastruktúra és szolgáltatáscsomag: webcím (domain), tárhely (legalább 3 GB), elektronikus e-mail postafiók biztosítása, kiber-ellenállóképesség növelése (SSL tanúsítvánnyal) és / vagy közösségi média megjelenés (Facebook és / vagy linkedin és / vagy Youtube) támogatása (maximum 24 hónapig).
„B” Közösségi média alapcsomag Online közösségi média jelenléthez szükséges szolgáltatáscsomag: Közösségi média oldal létrehozása, oldal beállítása, kezdő tartalmak gyártása az oldalra, közösségi média kampány tervezése és kivitelezése. (tartalom gyártás és kampány menedzsment minimum 6 hónapon keresztül)
Bővített csomag weboldal optimalizálás (pl. SEO), emeltebb szintű kiberbiztonsági szolgáltatások, tartalomfejlesztés, professzionális webfejlesztői támogatás biztosítása (maximum 24 hónapig), legalább az alapinformációkra vonatkozóan további egy idegen nyelven történő megjelenés és / vagy internetes értékesítési rendszer webshop) kialakítása (e-kereskedelembe való bekapcsolódás).
Forrás: palyazat.neum.hu
Számtalan szolgáltatást nyújt a pályázat

Forrás: Demján Sándor Program
Van, aki kombinálja a csomagokat
A kkv-k számára kiváló lehetőség ez a fejlődésre, és többen élnek is vele Fejér megyében. Az egyik a húsz főt foglalkoztató Váralja Varroda Bt., mely 1992-ben indult el magántulajdonú vállalkozásként, azóta is tartva a frontot.
– Már jóval korábban terv volt az, hogy fejlesztjük a szinte inaktív honlapunkat, illetve az, hogy egy webáruházat szeretnénk létrehozni saját erőből, ám éppen abban az időben, amikor erről beszélgettünk, a televízión és az interneten keresztül elért minket a Neumann János Program híre, és kaptunk erről értesítést a Demján Sándor Programon keresztül. A támogatott honlapkészítés lehetőségéről pedig a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara küldött egy linket. Arra kattintva beléptünk, és megnéztük, hogy milyen feltételek mellett lehet támogatást szerezni. Nagyon jó feltételeket nyújtott a program végrehajtása anyagilag is, illetve mint kiderült egy komoly beszállítói kör készült fel ezen program megvalósítására – mesélt a kezdetekről Fűrész György a cég egyik tulajdonosa, vezetője, akitől megkérdeztük, hogy mennyire bonyolult a pályázat beadása?
A válaszható egységek listája
- A alap
- B alap
- Bővített csomag
- Kombinált csomag
A KKV-k álma a gyors beadás és elbírálás

– Egy nagyon egyszerű honlapfelületen kellett az igénylést beadni. Igazolni kellett a cégnek az eredményeit, a létezését, és jelezni kellett, hogy mit szeretnénk. Nekünk volt egy hiánypótlásunk is, ugyanis mi leginkább a webáruházban gondolkodtunk, nem annyira a honlapkészítésen, de nagyon segítőkészen tájékoztattak minket arról, hogy ha van már honlap, de inaktív, és ahhoz kell webáruház, akkor a magasabb támogatási összegű pályázatot is megcélozhatom. Ezt a hiánypótlást beadtam, rendkívül gyorsan el is bírálták, és szerencsére minden elektronikusan ment, tehát nem kellett sehova vinni semmit papíralapon, kivéve most, a felhatalmazó levelet. Az elején azt hittem, hogy majd pályázatírót kell fogadni a siker érdekében, mert nem ritkán elég bonyolultak a pályázatok, ám ezt nagyon egyszerűvé tették, szóval valójában nem hogy egy cégvezető, de egy nyolc általánost elvégzett pályázó is be tudja adni, különösebb szaktudás nélkül – mondta Fűrész György.
Azt tudjuk, hogy a DSP-ra 2024. december 11-től lehet jelentkezni a vállalkozásoknak, ám arra is kíváncsiak voltunk, hogy mennyi az átfutási idő, vagyis, a pályázat beadását követően mennyi az az idő, amíg megérkezik maga a támogatás?
– Februárban vágtunk bele ebbe a pályázatírásba, és ha jól emlékszem márciusban már meg is kaptuk az eredményt, mely szerint megnyertük másfél milliós összegben a pályázatot. Nemrég a támogatási okirat is megérkezett elektronikus úton, ám az majd csak akkor lesz érvényes, ha a pályázat kiírója megkapja a banki felhatalmazó levelet. Ha ez megvan, utána elkezdik a vállalkozók kiválasztását. A támogatói okiratról még annyit, hogy mindig szerepel rajta egy ügyintéző neve, annak elérhetőségei, így őt lehet a pályázattal kapcsolatban keresni, és ő fogja majd segíteni a cégünket abban, hogy magát a fejlesztést meg tudjuk valósítani – fogalmazott a kkv vezetője, akinek feltettük a nagy kérdést, mennyire, miben segíti ez a program a vállalkozását?
Országos hálózatot kívánnak kialakítani
– A webáruház tartalommal való megtöltésére egy kommunikációs szakembert kérünk majd fel és nagyon bízunk abban, hogy megvalósul majd az a nagy álom, hogy olyan komoly webáruház hátterünk lesz, ami egyrészt segíteni fogja a saját termékeink, így az autó üléshuzat értékesítését, másrészt, azt, hogy már nem csak a szűkebb pátriánkban tudunk gondolkodni, hanem ki tudjuk terjeszteni az értékesítési hálózatunkat az egész országra. Azért is fontos számunkra a pályázat, mert a webáruház és a honlap, illetve ezek elérhetőségei lesznek azok, amikkel aztán a hirdetési platformokat el tudjuk érni. Akkor nem csak a viszonteladóinkon keresztül tudunk értékesíteni, hanem közvetlenül a Váralja Varroda Bt.-hez becsatolódnak azok, akik például üléshuzatot, vagy egyedi, akár nehézárus terméket szeretnének maguknak varratni, függetlenül attól hogy magánszemély keres minket vagy egy leendő partnercég – sorolta az előnyöket Fűrész György.

Elegendő lesz a fejlesztésre az összeg?
Gyakori probléma a pályázatoknál, hogy az átfutási idő hossza miatt megváltoznak az árak, mire megtörténik a tényleges megvalósítás. Márpedig, ha megváltoznak, akkor az azt jelenti, hogy emelkednek, vagyis lehet, hogy már nem lesz elég a fejlesztéshez a pályázaton nyert forrás. Megkérdeztük a gazdasági társaság társtulajdonosát, hogy vajon elegendő lesz-e a pályázat keretében kapott pénz, fedezi-e a felmerülő költségeket?
– Ez egy közbeszerzéses pályázat, vagyis az általunk megnyert másfél millió forintnak mindenre elégnek kell lennie arra vonatkozóan, amit mi kértünk ebben a csomagban. Nem áll fenn annak a veszélye, hogy azt mondja majd az alvállalkozó, hogy azóta felmentek az árak, és ezért 1,8 millió lesz a vége. A résztvevőket köti a szerződés, és ezért elkészítik a támogatói okiratban foglaltak szerint azt a webáruházat és honlapfejlesztést, amire mi pályáztunk. Onnantól kezdve, hogy megérkezett a jogerős támogatási szerződés, két éven belül meg kell valósítani a projektet, de természetesen mi nem várunk addig, még a július elején megkezdjük a szakmai munkát – mondta a varroda gazdasági vezetője.