Krimi

2023.05.08. 15:07

Borzasztó képek érkeztek a téglási vonatbaleset helyszínéről

A szerelvény Hajdúhadház és Újfehértó között siklott ki vasárnap délelőtt.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. 

A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki vasárnap délelőtt, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.

A balesetben senki sem sérült meg.

A helyszínről hétfőn még több fotó is érkezett, amelyeken tisztán látszik, milyen óriási károkat okozott a baleset.

Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője egy hétfői sajtótájékoztatón a helyszínen elmondta, a kisiklott tehervonat vagonjainak műszaki mentése megkezdődött, a teherkocsik beemelésének nehézsége és az erősen megrongálódott vasúti pálya miatt egyelőre nem tudni, mikor állhat helyre a vasúti közlekedés ezen a szakaszon.

Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az elõzõ nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínûleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI
Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az elõzõ nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínûleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Hadnagy Attila a károkról szólva elmondta, a kétvágányú, villamosított vasútvonal jobb és bal vágánya egyaránt száz-százötven méter hosszban sérült meg és teljesen használhatatlanná vált. A jobb vágány mintegy három kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek helyreállítását is el kell majd végezni.

A vágányok mellett három felsővezeték-tartó oszlop borult ki vagy dőlt meg, mindhármat cserélni kell.

Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az elõzõ nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínûleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A baleset helyszínére hétfő hajnalban érkezett meg Szolnokról az a 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daru, amellyel megpróbálják majd a - rakománnyal együtt egyenként nyolcvan-kilencven tonna súlyú - kisiklott vagonok beemelését.

Előzőleg félrehúzták és eltávolították mindkét vágány felett a felsővezetékeket, ezzel szabaddá téve az utat az emeléseket végző darunak.

Hajdúhadház, 2023. május 8.
Drónnal készített képen az elõzõ nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínûleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
MTI/Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A kilenc kisiklott vagon közül az első, megrongálódott forgóvázú teherkocsit már visszahelyezték a pályára, ezt később Hajdúhadházra fogják bevontatni. Jelenleg a bal vágány ideiglenes helyreállítását végzi a helyszínen az éjjel-nappal dolgozó, mintegy száz szakember, ezt követően lehet hozzáférni a vasúti daruval a következő kocsihoz - ismertette Hadnagy Attila.

Megjegyezte, egyelőre tart a baleset okának vizsgálata és a károk felmérése, így nem lehet tudni, mikor állhat helyre a vasúti forgalom ezen a szakaszon.

A pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz - hangsúlyozta a szakember.

Újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a vasúti infrastruktúrában és a gördülőállományban keletkezett kár mértékét továbbra sem lehet megbecsülni, akár több százmillió forint is lehet.
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!