közlekedésfejlesztés

2021.08.27. 10:41

Célegyenesbe fordult a hódmezővásárhelyi tramtrain

Megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamos szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie – írta a Magyar Nemzet napilap pénteken.

2021.01.20. Szentes Bemutatták az első tram-train szerelvényt Szentesen TramTrain átadás, MÁV, Stadler tram-train foto: Földi D. Attila/Világgazdaság

Forrás: Világgazdaság

Fotó: Földi D. Attila

A tervek szerint valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar – és közép-európai – vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel.

Időközben elkészültek a vásárhelyi karbantartóbázis tervei, a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged-Rendező pályaudvaron már épül a javítócsarnok és zajlanak a közműkiváltások is. A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő év februárja.

Toborozzák a járművezetőket is

– írta a lap.

A Magyar Nemzet emlékeztet, hogy a Hódmezővásárhely-Szeged vasút-villamos rendszer létesítése érdekében 2012-ben született az első részletes megvalósíthatósági tanulmány. A fejlesztés lényege, hogy a meglévő városközi vasúti pályát, valamint a Szegeden kiépült villamoshálózatot felújítják, összekötik, Hódmezővásárhelyen belül pedig kiépítik a városi villamospályát. Mivel a nagyvasút nem villamosított, ezért olyan hibrid működésű villamosszerelvényeket szereztek be, amelyek a nyílt pályán dízelmotorral haladnak, a városon belül pedig az ott kiépített energiaellátást használják.

Borítókép: Az első tram-train szerelvény bemutatása Szentesen 2021. január 20-án

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában