Gazdaság

2009.04.02. 02:28

Mégis fogynak az új autók?

Székesfehérvár - Az unió más tagállamaiban adott kedvezményekkel számolva, s az itteni terheket levonva érdemes hazánkban új autót vásárolni, s azt külföldön üzembe helyezni.

Miskei Anita

Februárban ugyan még arról szóltak a hírek a hazai újautó-értékesítés piacán, hogy felére esett vissza a tavalyi év hasonló időszakához mérten az autók iránti kereslet. Ezt a folyamatot még az akár egymillió forintos akciók sem tudták visszafordítani. A raktárakban mindenütt ott álltak az új autók, vásárlóra várva. Aztán március hónapra virradóra valami történt, hiszen több megyei márkakereskedés is jószerivel kiürült - már ami egyes márkákat illet. A kisebb, olcsóbb, de légzsákokkal, gyári cd-s rádióval, elektromos ablakokkal, központi zárral felszerelt autóknak nyomát sem találtuk. Mindenütt azzal fogadtak, rendelni kell, 6-8 hét, amíg megérkezik a választott darab. A Peugeot, a Toyota, a Suzuki, a Skoda és a Dacia olcsóbb modelljei is elkeltek raktárról. Az értékesítők mindenütt azt hangoztatták, nincs raktáron akciós autó, rendelni kell. Nem hivatalosan, de többen is elárulták: nem a hazai utakon futnak ezek az új autók, s szinte minden darabot külföldre értékesítettek. A németországi kedvezményeket tekintve, magyarázták az értékesítők, felvásárlás kezdődött. A németországi 2500 eurós kedvezmény mellett a magyar árakkal számolva, kedvező árú lehet az itt vásárolt autó. Hiszen a hazai árból külföldre való értékesítés esetén le kell számolni a hazai áfát és a regisztrációs adót is (ami egyébként a legkisebb kategóriában is 361 ezer forint).

Cikkek a válságról itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!