Kínai elektromos-autópiac

2018.04.24. 17:23

Kína a Volkswagennel hasít a jövőbe

Az autókonszern pekingi partnerével mutatja be új elektromos autóját, a Solt, és közös autóbérlési vállalkozást is indít a kínai Shoqui vállalattal.

Forrás: AFP PHOTO

Fotó: LIU JIANHUA / IMAGINECHINA

A Volkswagen múlt héten kinevezett új vezérigazgatója, Herbert Diess, és a cég kínai üzletének vezetője, Jochem Heizmann kedden jelentették be a beruházásról szóló döntést. Heizmann elmondta, hogy ennek csak egyik oka az, hogy Kína a világ legnagyobb elektromos autópiaca. Ennél is fontosabb szempont, hogy innen indulnak el a hálózatra kötött járműtechnológia és az elektromos mobilitás legújabb trendjei is.

Célunk, hogy az élvonalban járjunk a jövő mobilitását meghatározó összes kulcsfontosságú területen

- jelentette ki Jochem Heizmann.

A kifejezetten a kínai piacra szánt Sol márka első modellje, az E20X kompakt SUV az év második felében jelenik meg. Kínában a SUV és a kompakt SUV a legkeresettebb modellváltozat, ezek idén az összes eladások felét, vagy akár többet is kitehetik. Ennek mértéke könnyen felmérhető, ha a tavalyi eladási számokat tekintjük: Kínában 2017-ben 770 ezer tisztán elektromos és plug-in hibrid elektromos autót adtak el, túlnyomó részüket helyi gyártók állították elő.

Forrás: AFP PHOTO | Fotós: NICOLAS ASFOURI

A Volkswagen tehát az elektromos mobilitási és autonóm járműtechnológiára fekteti a hangsúlyt, de a milliárdos beruházás mindemellett a digitalizációs szolgáltatások fejlesztését is támogatja. Többek között egy közös autóbérlési vállalkozást indítanak a kínai Shoqui vállalattal.

A pekingi kormány – a légszennyezettség radikális súlyosbodása miatt – gazdasági és adminisztratív eszközökkel is segíti az alternatív hajtású járművek elterjesztését, az elektromos autók vásárlói állami támogatást is kapnak. Az autógyárakra 2019-től kvótát határozott meg a kormányzat az alternatív hajtású járművek gyártására. Ugyanakkor kötelezővé tette az autóakkumulátorok helyi cégektől való beszerzését. Ezt az intézkedést a külföldi gyártók és szakemberek erősen bírálják, mert szerintük Kína domináns pozícióra törekszik az elektromos mobilitást kiszolgáló akkumulátor ágazatban.

Forrás: MTI/dpa

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!