Gazdaság

2016.11.15. 17:01

Okostelefon- Bár drágult, mégis kapós

FMH-információ - Az idei harmadik negyedévben a tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának teljesítményét. A legnagyobb mértékű növekedést a háztartási nagy-gépek, illetve a kisgépek árucsoportjában mérték.

Fejér Megyei Hírlap

A teljes értékesítési összforgalom egyébként 138,5 milliárd forintot tett ki - közölte lapunkkal a GfK.

 

A tartós műszaki cikkeken belül a szórakoztató elektronikai szektorban 2016 harmadik negyedévében enyhe - 6,1 százalékos - értékbeli növekedés volt tapasztalható az előző év azonos időszakához képest. A folyamatos emelkedés hátterében továbbra is a LED-televíziók állnak - 11,4 százalékos növekményt felmutatva - , ahol a 40 -nál nagyobb kijelzőátmérővel rendelkező készülékek iránti kereslet erősödött. Ezen kívül a hangprojektorok és akciókamerák forgalma változott pozitív irányba.

Az előző negyedévek negatív trendjéhez hasonlóan a magyar fotópiac 2016. július és szeptember között tovább csökkent: 17,4 százalékkal kisebb forgalmat jelzett előző év azonos időszakához viszonyítva. A piacon meghatározó szegmens a kompakt fényképezőgépeké, amely kétszámjegyű visszaesést produkálva folytatta az előző időszakok mérsékelt eredményeit.

A tárgyalt időszakban a háztartási nagygép szektor kétszámjegyű növekedést tudhat maga mögött, az értékesítés 19,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztráltat. Minden árucsoport pozitív, köztük a legnagyobb kategóriában - a hűtőszekrényeknél - 16,4 százalékos növekedés látható. Bár a hűtőgépcsere program hatásai már ebben a negyedévben is érezhetőek, a számok azt várhatóan az utolsó negyedévben tükrözik majd leginkább - vélekedik a felmérés készítő piackutató cég. A növekedés a háztartási kisgépek piacán 15,2 százalékos volt július és szeptember között.

A szektor legnagyobb árucsoportjai - a porszívók, az étel előkészítő kisgépek, a kávéfőzők és a borotvák - mind kétszámjegyű bővülést produkáltak. A vízforralók, a vasalók és a szájápolási termékek piacán azonban csak szerényebb mérvű bővülés volt tapasztalható.

Az információs technológiai szektor eladásai értékben 14 százalékkal csökkentek az év harmadik negyedévében. Jelentős, kétszámjegyű csökkenést szenvedett el két árucsoport is: a notebookoké és a tableteké. Szinte mindenütt csökkenés volt tapasztalható, növekedni csak az asztali PC-k, monitorok, billentyűzetek és egerek tudtak.

Növekedést mutatott viszont a telekommunikációs szektor: a tavalyi év azonos időszakához képest 9,8 százalékkal bizonyultak magasabbnak az értékesítési számok.

A hagyományos telefonok eladása jelentősen esett (31,8 százalékkal), míg az okostelefonok kétszámjegyű bővülést produkáltak, mindezt az átlagárak emelkedése mellett.

Ami pedig az irodatechnikát és a kellékanyagokat illeti: a szektor teljesítményét a harmadik negyedévben a csökkenés jellemezte.

Növekedni csak a festékpatronok értékesítése tudott (15 százalékkal), míg a nyomtatók (hagyományos nyomtatók és multifunkcionális eszközök) és a lézer tonerek forgalma alulmúlta a tavalyi eredményeket.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!