Gazdaság

2015.06.16. 14:35

Autó helyett ezt veszik: háztartási gépek és számítógépek

Az elkövetkező egy esztendőben továbbra is nagy maradhat az IT termékek és háztartási kisgépek iránti kereslet.

B. Kiss László

A GfK Elektro Shopping Monitor című, 2015 elején készített online felmérés szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezések, valamint a számítástechnikai eszközök és kiegészítők kategóriájába tartozó termékekből vásároltak legtöbben. Számítástechnikai termékeket, valamint háztartási kisgépet és kiegészítőket a válaszok alapján a megkérdezettek közel azonos – 77 és 74 százalékos – arányban vásároltak.

A válaszadók nyilatkozatai szintén e két kategóriában vetítenek előre megnövekedett keresletet az elkövetkező 12 hónapra – számítástechnikai eszközök esetében 67 százalék, háztartási kisgépek esetében pedig 57 százalék fontolgat ezirányú beszerzést a következő egy évben.

Abba, hogy keresettek a számítástechnikai terméket, a kisgépek, a gyors avulás is valószínűleg belejátszik (Fotó: illusztráció)

A termékválasztást befolyásoló tényezők közül a megkérdezettek a minőséget és megbízhatóságot emelték ki, mint a legfontosabbat mind a hét mért kategóriában. A második legtöbbet a technikai jellemzők és funkciók nyomták a latban, hiszen a hét kategóriából hat esetében ezt nevezték meg legtöbben. Egyedüli kivételként itt a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában mutatkozott az energiatakarékosság és termékgarancia fontosabbnak. A harmadik helyen a termékgarancia, illetve a márka/gyártó szerepelt a fő szempontok között. A termékválasztást befolyásoló árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény tűnik a legjelentősebbnek, míg az egyedi/speciális akció bizonyult a legkevésbé mérvadónak. Meglepő módon kevéssé adnak a megkérdezettek a bolti eladó véleményére, ajánlására.

Boltválasztást befolyásoló tényezők közül a három legfőbb szempont közül első helyen az alacsony ár szerepel, amelyet a válaszadók közel fele említett. Ugyanakkor az egyedi/speciális akció a legkevésbé mérvadó tényezők között végzett, ami arra utalhat, hogy a vásárlók inkább a tartósan alacsony árakat preferálják. A széles termékválaszték a második legfontosabb szempont, ezt a válaszadók 35 százaléka említette. A szervíz- és garanciaszolgáltatás a válaszadók 28 százaléka számára jelentős szempont. A korábbi tapasztalatok és az elérhető személyzet az üzletben az idősebbek körében, míg az online fizetés, illetve az online ajánlások a fiatalok körében népszerű szempont.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!