2008.05.02. 02:29
Újabb harminc Flirt jön
Pusztaszabolcs - A MÁV újabb 30 Flirt típusú motorvonatot vásárol a svájci Stadertől, 141,6 millió eurós banki hitelből - derült ki egy vonaton tartott értekezleten.
- A Stadler a vállalt határidőre leszállította azt a 30 Flirt motorvonatot, melyeket a MÁV és a MÁV-Start a Budapest-Győr, a Budapest-Fehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonalakon folyamatosan állított forgalomba - mondta a minap Kozák Tamás, a MÁV-Start vezérigazgatója az utolsó vonat forgalomba állítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
A MÁV az elővárosi forgalomfejlesztés részeként 30 Flirt, 23 Desiro és 10 Talent motorvonatot már forgalomba állított, s középtávon további, a jelenlegieknél nagyobb befogadóképességű, például emeletes, vonatok beszerzését is tervezi. A MÁV-Start vezérigazgatója egyúttal közölte: lehívták az újabb 30 Flirt jármű szállítására szóló opciót. A járműveket a Stadler cég 2009 február és 2010 közepe között szállítja le.
A MÁV és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is - itt a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látják el. A cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít: a gyár alapkövét május 22-én teszik le.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A MÁV az elővárosi forgalomfejlesztés részeként 30 Flirt, 23 Desiro és 10 Talent motorvonatot már forgalomba állított, s középtávon további, a jelenlegieknél nagyobb befogadóképességű, például emeletes, vonatok beszerzését is tervezi. A MÁV-Start vezérigazgatója egyúttal közölte: lehívták az újabb 30 Flirt jármű szállítására szóló opciót. A járműveket a Stadler cég 2009 február és 2010 közepe között szállítja le.
A MÁV és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is - itt a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látják el. A cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít: a gyár alapkövét május 22-én teszik le.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A MÁV az elővárosi forgalomfejlesztés részeként 30 Flirt, 23 Desiro és 10 Talent motorvonatot már forgalomba állított, s középtávon további, a jelenlegieknél nagyobb befogadóképességű, például emeletes, vonatok beszerzését is tervezi. A MÁV-Start vezérigazgatója egyúttal közölte: lehívták az újabb 30 Flirt jármű szállítására szóló opciót. A járműveket a Stadler cég 2009 február és 2010 közepe között szállítja le.
A MÁV és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is - itt a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látják el. A cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít: a gyár alapkövét május 22-én teszik le.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A MÁV és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is - itt a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látják el. A cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít: a gyár alapkövét május 22-én teszik le.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A MÁV és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is - itt a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látják el. A cég Szolnokon zöldmezős beruházásként alumínium kocsitestet gyártó üzemet épít: a gyár alapkövét május 22-én teszik le.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon- CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró volt. A második 30 Flirt leszállítása keretében az első két vonat 2009 februárjáig érkezik meg, míg a fennmaradó 28 motorvonat szállítását havi két Flirt átadásával 2010-ig teljesíti a svájci vállalat. A második 30 Flirt-vonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős - becslések szerint egy V43-as mozdonnyal továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint - villamos energia takarítható meg; hiszen fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.