Gazdaság

2007.10.19. 02:29

Élet a nagyok árnyékában

Budapest - A fogyasztási cikkeket beszállító kis cégek legfontosabb vevői a külföldi tulajdonú hipermarketek és a magyar tulajdonú kereskedelmi láncok - ez derül ki egy, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által készíttetett felmérésből.

Kovalcsik Katalin

Több mint egy év telt el a kereskedelmi törvény hatályba lépése óta, amely a Gazdasági Versenyhivatal feladatává teszi, hogy megakadályozza: a jelentős piaci erővel rendelkező kiskereskedelmi vállalkozások visszaéljenek a helyzetükkel. Mivel az eltelt időszakban alig érkezett beszállítói panasz, a GVH felmérést készíttetett a MKIK Gazdasági és Vállalkozáselemző Intézettel.

A kutatásban megkérdezett 392 vállalkozás többsége kis vagy közepes méretű cég volt. Ennek ellenére viszonylag sok kiskereskedelmi partnerük volt a vizsgált időszakban - átlagosan öt csatornán keresztül értékesítették termékeiket. Legnagyobb arányban a magyar tulajdonú kereskedelmi láncoknak, a független kisboltoknak és a független nagykereskedőknek adtak el ugyan, legfontosabb vevőiknek mégis a külföldi tulajdonú hipermarketeket, a magyar tulajdonú kereskedelmi láncokat, illetve a külföldi tulajdonú beszerzési társulásokat nevezték. Legtöbbjük 5-10 éve kapcsolatban állt üzleti partnereivel.

A beszállítók közel 90 százaléka rendelkezik írásos szerződéssel. Ezekben legtöbbször írásban rögzítik a szállítási-, és fizetési feltételeket, de a minimális szállítási mennyiségről már csak valamivel több mint a felének van írásbeli vagy szóbeli megállapodása.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

A kutatásban megkérdezett 392 vállalkozás többsége kis vagy közepes méretű cég volt. Ennek ellenére viszonylag sok kiskereskedelmi partnerük volt a vizsgált időszakban - átlagosan öt csatornán keresztül értékesítették termékeiket. Legnagyobb arányban a magyar tulajdonú kereskedelmi láncoknak, a független kisboltoknak és a független nagykereskedőknek adtak el ugyan, legfontosabb vevőiknek mégis a külföldi tulajdonú hipermarketeket, a magyar tulajdonú kereskedelmi láncokat, illetve a külföldi tulajdonú beszerzési társulásokat nevezték. Legtöbbjük 5-10 éve kapcsolatban állt üzleti partnereivel.

A beszállítók közel 90 százaléka rendelkezik írásos szerződéssel. Ezekben legtöbbször írásban rögzítik a szállítási-, és fizetési feltételeket, de a minimális szállítási mennyiségről már csak valamivel több mint a felének van írásbeli vagy szóbeli megállapodása.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

A kutatásban megkérdezett 392 vállalkozás többsége kis vagy közepes méretű cég volt. Ennek ellenére viszonylag sok kiskereskedelmi partnerük volt a vizsgált időszakban - átlagosan öt csatornán keresztül értékesítették termékeiket. Legnagyobb arányban a magyar tulajdonú kereskedelmi láncoknak, a független kisboltoknak és a független nagykereskedőknek adtak el ugyan, legfontosabb vevőiknek mégis a külföldi tulajdonú hipermarketeket, a magyar tulajdonú kereskedelmi láncokat, illetve a külföldi tulajdonú beszerzési társulásokat nevezték. Legtöbbjük 5-10 éve kapcsolatban állt üzleti partnereivel.

A beszállítók közel 90 százaléka rendelkezik írásos szerződéssel. Ezekben legtöbbször írásban rögzítik a szállítási-, és fizetési feltételeket, de a minimális szállítási mennyiségről már csak valamivel több mint a felének van írásbeli vagy szóbeli megállapodása.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

A beszállítók közel 90 százaléka rendelkezik írásos szerződéssel. Ezekben legtöbbször írásban rögzítik a szállítási-, és fizetési feltételeket, de a minimális szállítási mennyiségről már csak valamivel több mint a felének van írásbeli vagy szóbeli megállapodása.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

A beszállítók közel 90 százaléka rendelkezik írásos szerződéssel. Ezekben legtöbbször írásban rögzítik a szállítási-, és fizetési feltételeket, de a minimális szállítási mennyiségről már csak valamivel több mint a felének van írásbeli vagy szóbeli megállapodása.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Bár az új kereskedelmi törvény tiltja, a szerződésekben gyakran kötik ki a legkedvezőbb feltételek alkalmazását vagy harmadik személy igénybevételét, igaz, a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a kereskedővel együtt határoznak a szerződés tartalmáról. A partnerek 64 százaléka tart igényt valamilyen jogcímen a beszállítóktól visszatérítésre. Egy beszállító cég átlagosan öt jogcímen ad az általa kínált árból visszatérítést, ezek közül a leggyakrabban a bónusz, a fix bónusz, a logisztikai hozzájárulás, a listázási díj és a marketing hozzájárulás. A visszatérítések átlagos mértéke a beszállítók által meghatározott ár 16 százaléka.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Mivel a díjakat és térítéseket alkalmazó beszerzési társaságok egyszere több kereskedelmi láncot is képviselnek, fokozottan tudják érvényesíteni feltételeiket - derült ki a felmérésből, aminek váratlanul kedvező megállapításait tovább árnyalta tizenhat, félig strukturált interjú, amelyben a megkérdezettek már sokkal inkább kiszolgáltatott helyzetükről számoltak be.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Számos esetben előfordul, hogy a beszállító legfontosabb partnerével szemben érvényesített átadási árai nem hoznak nyereséget, a tőkeerősebb beszállítók ennek ellenére fontosnak tartják a kereskedelmi láncok által biztosított széles körű piaci jelenlétet - derül ki a felmérésből. Az elemzések szerint a kereskedelmi láncok sok pozitív hatása is megfigyelhető. A kereskedők által támasztott igényeknek ugyanis jelentős hatásuk van a beszállítónál történő terméket, vállalati belső szerkezetet és szervezeti felépítést érintő fejlesztésekre, ami jelentősen növelheti a magyar tulajdonban lévő kis- és közepes vállalatok versenyképességét. A kereskedőknek is alapvető érdeke, hogy a keresletnek megfelelő, jó minőségű termékeket forgalmazzanak, a fogyasztók által közkedvelt márkák megtalálhatók legyenek üzleteikben.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Annak ellenére, hogy a beszállítók jelentős része hallott a kereskedelmi törvényről, többségük úgy érzi, hogy az egyáltalán nem változtat a kereskedők magatartásán. Sokan tudják ugyan, hogy a GVH hatáskörébe tartozik a törvény betartásának felügyelete, a beszállítók többsége nem kíván panaszt tenni, inkább maga rendezi a vitás kérdéseket a kereskedelmi partnerével.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!