Gazdaság

2007.06.20. 02:29

Szoros vizsgasorra hajtanak az autósok

Székesfehérvár - A Nemzeti Közlekedési Hatóság június 23-án, 30-án és július 7-én országos kampány keretében saját vizsgálóállomásain szombaton is fogadja műszaki vizsgára azokat a gépjárműveket, melyek csak a hatósági vizsgasorokon vizsgázhatnak.

Kovalcsik Katalin

Országos problémává nőtte ki magát a műszaki vizsgáztatás rendje - reagáltak a hírre a lapunk által megkeresett autószerelők, akik rendszeresen visznek autókat műszaki vizsgára. A szakmabeliek hangsúlyozták, nemrég a vizsga előtt egy héttel jelentkeztek be. Ha ma kérünk időpontot, legkorábban augusztusra ad a hatóság. Az NKH-nál azzal érveltek, a várakozás oka a májusban bevezetett számítógépes rendszer, emiatt hosszabbra nyúlik a vizsgák ideje. Hangsúlyozták, a megyében húsz helyen mutathatják be gépjárműveiket az autósok. Egy a fehérvári hatóság közeli műhelyben a kérdésre annyit reagáltak, érdemes reggel 8 óra tájban a Sárkeresztúri út felé kanyarodni. Hosszú sorban várják a bejutást az autósok.

Semmi méltányolható oka nem volt a műszaki vizsgával kapcsolatos változások bevezetésének, mert a vizsgálattal kapcsolatosan 3 dologról beszélünk - műszaki állapot, adatnyilvántartás, jogi biztonság -, ezek a kérdések eddig is megfelelő módon voltak szabályozva - emelte ki egy szakember. - A műszaki állapot milyenségére a jármű vizsgáztatási technológia szerinti vizsgálata adott garanciát. Ez az új rendszer szerint gyakorlatilag változatlan. Az adatnyilvántartás az okmányirodák és a Belügyminisztérium feladata. A jogi biztonságot a két területnek együtt kellene szavatolnia, az eredetvizsgálat támogatásával. Ha ezek nem alkalmasak a járművekkel kapcsolatos problémák kezelésére, akkor a problémák az új rendszerben sem lesznek kezelhetőek - mondta. Felmerült, miért baj, hogy több tíz- vagy százezer gépkocsi nem vett részt eredetiségvizsgálaton. Hiszen ezek a gépkocsik olyan régi évjáratú járművek, melyeknek régóta ugyanaz a tulajdonosuk. Tulajdonosváltozás esetén lett volna eredetiségvizsgálat, volna törzskönyvük és új típusú forgalmi engedélyük is. Az autószerelő műhelyekben kiemelték, a megyében több vizsgahely van, de míg a NKH-nál 9310 forint annak költsége, addig másutt ezt vállalkozói díjak is terhelik, 5-15 ezer forintos plusz költséggel járhat.

A közlekedési hatóság éppen emiatt döntött úgy, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjárművek és autóbuszok, motorkerékpárok, taxik, egyedi forgalomba helyezésű személygépkocsik három szombaton is vizsgázhatnak. A cél a munkaeszközként használt járművek minél előbbi megvizsgálása, biztosítva azok folyamatos munkavégzési lehetőségét, a nyári időszakban általában szezonálisan használt motorkerékpárok műszaki vizsgalehetőségének biztosítása.

Semmi méltányolható oka nem volt a műszaki vizsgával kapcsolatos változások bevezetésének, mert a vizsgálattal kapcsolatosan 3 dologról beszélünk - műszaki állapot, adatnyilvántartás, jogi biztonság -, ezek a kérdések eddig is megfelelő módon voltak szabályozva - emelte ki egy szakember. - A műszaki állapot milyenségére a jármű vizsgáztatási technológia szerinti vizsgálata adott garanciát. Ez az új rendszer szerint gyakorlatilag változatlan. Az adatnyilvántartás az okmányirodák és a Belügyminisztérium feladata. A jogi biztonságot a két területnek együtt kellene szavatolnia, az eredetvizsgálat támogatásával. Ha ezek nem alkalmasak a járművekkel kapcsolatos problémák kezelésére, akkor a problémák az új rendszerben sem lesznek kezelhetőek - mondta. Felmerült, miért baj, hogy több tíz- vagy százezer gépkocsi nem vett részt eredetiségvizsgálaton. Hiszen ezek a gépkocsik olyan régi évjáratú járművek, melyeknek régóta ugyanaz a tulajdonosuk. Tulajdonosváltozás esetén lett volna eredetiségvizsgálat, volna törzskönyvük és új típusú forgalmi engedélyük is. Az autószerelő műhelyekben kiemelték, a megyében több vizsgahely van, de míg a NKH-nál 9310 forint annak költsége, addig másutt ezt vállalkozói díjak is terhelik, 5-15 ezer forintos plusz költséggel járhat.

A közlekedési hatóság éppen emiatt döntött úgy, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjárművek és autóbuszok, motorkerékpárok, taxik, egyedi forgalomba helyezésű személygépkocsik három szombaton is vizsgázhatnak. A cél a munkaeszközként használt járművek minél előbbi megvizsgálása, biztosítva azok folyamatos munkavégzési lehetőségét, a nyári időszakban általában szezonálisan használt motorkerékpárok műszaki vizsgalehetőségének biztosítása.

Semmi méltányolható oka nem volt a műszaki vizsgával kapcsolatos változások bevezetésének, mert a vizsgálattal kapcsolatosan 3 dologról beszélünk - műszaki állapot, adatnyilvántartás, jogi biztonság -, ezek a kérdések eddig is megfelelő módon voltak szabályozva - emelte ki egy szakember. - A műszaki állapot milyenségére a jármű vizsgáztatási technológia szerinti vizsgálata adott garanciát. Ez az új rendszer szerint gyakorlatilag változatlan. Az adatnyilvántartás az okmányirodák és a Belügyminisztérium feladata. A jogi biztonságot a két területnek együtt kellene szavatolnia, az eredetvizsgálat támogatásával. Ha ezek nem alkalmasak a járművekkel kapcsolatos problémák kezelésére, akkor a problémák az új rendszerben sem lesznek kezelhetőek - mondta. Felmerült, miért baj, hogy több tíz- vagy százezer gépkocsi nem vett részt eredetiségvizsgálaton. Hiszen ezek a gépkocsik olyan régi évjáratú járművek, melyeknek régóta ugyanaz a tulajdonosuk. Tulajdonosváltozás esetén lett volna eredetiségvizsgálat, volna törzskönyvük és új típusú forgalmi engedélyük is. Az autószerelő műhelyekben kiemelték, a megyében több vizsgahely van, de míg a NKH-nál 9310 forint annak költsége, addig másutt ezt vállalkozói díjak is terhelik, 5-15 ezer forintos plusz költséggel járhat.

A közlekedési hatóság éppen emiatt döntött úgy, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjárművek és autóbuszok, motorkerékpárok, taxik, egyedi forgalomba helyezésű személygépkocsik három szombaton is vizsgázhatnak. A cél a munkaeszközként használt járművek minél előbbi megvizsgálása, biztosítva azok folyamatos munkavégzési lehetőségét, a nyári időszakban általában szezonálisan használt motorkerékpárok műszaki vizsgalehetőségének biztosítása.

A közlekedési hatóság éppen emiatt döntött úgy, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjárművek és autóbuszok, motorkerékpárok, taxik, egyedi forgalomba helyezésű személygépkocsik három szombaton is vizsgázhatnak. A cél a munkaeszközként használt járművek minél előbbi megvizsgálása, biztosítva azok folyamatos munkavégzési lehetőségét, a nyári időszakban általában szezonálisan használt motorkerékpárok műszaki vizsgalehetőségének biztosítása.

A közlekedési hatóság éppen emiatt döntött úgy, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő tehergépjárművek és autóbuszok, motorkerékpárok, taxik, egyedi forgalomba helyezésű személygépkocsik három szombaton is vizsgázhatnak. A cél a munkaeszközként használt járművek minél előbbi megvizsgálása, biztosítva azok folyamatos munkavégzési lehetőségét, a nyári időszakban általában szezonálisan használt motorkerékpárok műszaki vizsgalehetőségének biztosítása.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!