Gazdaság

2007.05.23. 02:29

Cégért a jó bornak

Etyek - A borászati szakma képviselői már tudják: hamarosan 8 forintot kell fizetniük minden liternyi belföldön forgalomba hozott bor után - erről szólt az etyeki borkonferencia.

Kovalcsik Katalin

Várhatóan ezen a héten megjelenik az a végrehajtási törvény, amely alapján a belföldön forgalomba hozott borok literje után 8 forint járulékot kell fizetniük a borászatoknak - mondta el pénteken az etyeki pincefesztivált megelőző szakmai konferencián Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. igazgatója. Az eredeti tervekkel ellentétben azonban nem előre kell ezt megfizetni, hanem utólag, évente kétszer. A Bormarketing Kht. a befizetett összegek 40 százalékát minőségellenőrzésre, 60 százalékát pedig bormarketingre költi - hangzott el a konferencián. Nemes Richárd reményei szerint jövő év elejére összegyűlik annyi pénz, hogy elkezdődhessen az érdemi munka.

A magyar bor marketingje alatt a társaság vezetője a borvidékek s a magyar borok imázsának kialakítását, a borturizmus fejlesztését s a borkultúra népszerűsítését érti. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül, amelyben hét független szakember gondoskodik majd a megfelelő jogszabályi háttérről és a szakmaközi szervezet kialakításáról.

A magyar borászat 2006-ban történelmi mélypontját élte, hiszen ebben az esztendőben minden eddiginél kevesebb, mintegy 88 ezer hektárnyi területen neveltek borszőlőt - mondta el Forgács Barnabás. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium osztályvezetője szerint éppen ezért is szükség van a borászati stratégiára, amelyre hét év alatt - uniós támogatással együtt - mintegy 1300 milliárd forintot szánnak. Ezen belül persze szó van a mezőgazdaság versenyképességének javításáról, a környezetkímélő gazdálkodásról és a vidékfejlesztés javításáról is. Bajnai Gordon, fejlesztéspolitikai kormánybiztos pedig elárulta: hét év alatt 7-8 ezer milliárd forint folyik be uniós támogatásból, ám mindezt az unió saját érdekében teszi, hogy a nemrég csatlakozott országok stabilizációs, felzárkóztató folyamatait segítse. A későbbiekben - árulta el Bajnai - kétséges, hogy hasonló összegeket kap az ország.

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

A magyar bor marketingje alatt a társaság vezetője a borvidékek s a magyar borok imázsának kialakítását, a borturizmus fejlesztését s a borkultúra népszerűsítését érti. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül, amelyben hét független szakember gondoskodik majd a megfelelő jogszabályi háttérről és a szakmaközi szervezet kialakításáról.

A magyar borászat 2006-ban történelmi mélypontját élte, hiszen ebben az esztendőben minden eddiginél kevesebb, mintegy 88 ezer hektárnyi területen neveltek borszőlőt - mondta el Forgács Barnabás. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium osztályvezetője szerint éppen ezért is szükség van a borászati stratégiára, amelyre hét év alatt - uniós támogatással együtt - mintegy 1300 milliárd forintot szánnak. Ezen belül persze szó van a mezőgazdaság versenyképességének javításáról, a környezetkímélő gazdálkodásról és a vidékfejlesztés javításáról is. Bajnai Gordon, fejlesztéspolitikai kormánybiztos pedig elárulta: hét év alatt 7-8 ezer milliárd forint folyik be uniós támogatásból, ám mindezt az unió saját érdekében teszi, hogy a nemrég csatlakozott országok stabilizációs, felzárkóztató folyamatait segítse. A későbbiekben - árulta el Bajnai - kétséges, hogy hasonló összegeket kap az ország.

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

A magyar bor marketingje alatt a társaság vezetője a borvidékek s a magyar borok imázsának kialakítását, a borturizmus fejlesztését s a borkultúra népszerűsítését érti. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül, amelyben hét független szakember gondoskodik majd a megfelelő jogszabályi háttérről és a szakmaközi szervezet kialakításáról.

A magyar borászat 2006-ban történelmi mélypontját élte, hiszen ebben az esztendőben minden eddiginél kevesebb, mintegy 88 ezer hektárnyi területen neveltek borszőlőt - mondta el Forgács Barnabás. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium osztályvezetője szerint éppen ezért is szükség van a borászati stratégiára, amelyre hét év alatt - uniós támogatással együtt - mintegy 1300 milliárd forintot szánnak. Ezen belül persze szó van a mezőgazdaság versenyképességének javításáról, a környezetkímélő gazdálkodásról és a vidékfejlesztés javításáról is. Bajnai Gordon, fejlesztéspolitikai kormánybiztos pedig elárulta: hét év alatt 7-8 ezer milliárd forint folyik be uniós támogatásból, ám mindezt az unió saját érdekében teszi, hogy a nemrég csatlakozott országok stabilizációs, felzárkóztató folyamatait segítse. A későbbiekben - árulta el Bajnai - kétséges, hogy hasonló összegeket kap az ország.

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

A magyar borászat 2006-ban történelmi mélypontját élte, hiszen ebben az esztendőben minden eddiginél kevesebb, mintegy 88 ezer hektárnyi területen neveltek borszőlőt - mondta el Forgács Barnabás. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium osztályvezetője szerint éppen ezért is szükség van a borászati stratégiára, amelyre hét év alatt - uniós támogatással együtt - mintegy 1300 milliárd forintot szánnak. Ezen belül persze szó van a mezőgazdaság versenyképességének javításáról, a környezetkímélő gazdálkodásról és a vidékfejlesztés javításáról is. Bajnai Gordon, fejlesztéspolitikai kormánybiztos pedig elárulta: hét év alatt 7-8 ezer milliárd forint folyik be uniós támogatásból, ám mindezt az unió saját érdekében teszi, hogy a nemrég csatlakozott országok stabilizációs, felzárkóztató folyamatait segítse. A későbbiekben - árulta el Bajnai - kétséges, hogy hasonló összegeket kap az ország.

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

A magyar borászat 2006-ban történelmi mélypontját élte, hiszen ebben az esztendőben minden eddiginél kevesebb, mintegy 88 ezer hektárnyi területen neveltek borszőlőt - mondta el Forgács Barnabás. A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium osztályvezetője szerint éppen ezért is szükség van a borászati stratégiára, amelyre hét év alatt - uniós támogatással együtt - mintegy 1300 milliárd forintot szánnak. Ezen belül persze szó van a mezőgazdaság versenyképességének javításáról, a környezetkímélő gazdálkodásról és a vidékfejlesztés javításáról is. Bajnai Gordon, fejlesztéspolitikai kormánybiztos pedig elárulta: hét év alatt 7-8 ezer milliárd forint folyik be uniós támogatásból, ám mindezt az unió saját érdekében teszi, hogy a nemrég csatlakozott országok stabilizációs, felzárkóztató folyamatait segítse. A későbbiekben - árulta el Bajnai - kétséges, hogy hasonló összegeket kap az ország.

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

Eddig 18 pályázatot írt ki a minisztérium, amelyre 1600 pályázat érkezett be. Ezen belül a regionális programok turisztikai célú fejlesztései érintik leginkább a borturizmus kérdését, ugyanis azokba a régiókba, ahol kiemelten foglalkoznak ezzel - ilyen a Dél-Alföld, a Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és Észak-Magyarország - több milliárd forint juthat el pályázatok útján. Lakner Zoltán borturista és egyetemi docens, valamint Ivan Merlet, francia borász a bormarketing gyakorlati megvalósítását helyezte előtérbe. Közös felmérésük alapján kiderült, mi is fontos azoknak az embereknek, akik szívesen részt vesznek az etyeki pincefesztiválhoz hasonló rendezvényeken: az épített környezet, a táj megismerése, valamint a pihenés lehetősége. Sokan egyszerűen csak ki akarnak szabadulni a városból, a bort kedvelők viszont a borászokat akarják megismerni, s megkóstolni boraikat. Hamarosan egy bormarketing bizottság alakítására is sor kerül

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!