Gazdaság

2007.03.02. 03:29

Úttörő vállalkozás

Székesfehérvár - Egyedülállónak számít, hogy öt autómárkát is forgalmazzanak egy szalonban. Az új kereskedés tulajdonosa nem új szereplő a gépkocsiforgalmazás területén.

Kovalcsik Katalin

Új autószalon hivatalos megnyitóját rendezik meg ma a megyeszékhelyen. Az eseménynek megkülönböztetett jelentőséget az ad, hogy a Fehérvár Autóház Közép-Európa első olyan - úgynevezett multibrand - kereskedése, ahol öt márkát forgalmaznak egyszerre. Az 1000 négyzetméteres szalont, megközelítőleg 450 millió forint beruházásával, a Szuna Kft. építette.

A Szuna József vezette társaság 15 éve nyitotta meg első Opel márkakereskedését Székesfehérváron. Az azóta eltelt idő alatt a kft. immáron öt telephellyel rendelkező cégcsoporttá terebélyesedett: a társaságnak Móron is van szalonja. Önálló cégként működik a fehérvári Fiat kereskedés, melyet Szuna József fiatalabb fia, Roland vezet, illetve a Mitsubishi és Subaru márkákat forgalmazó szalon, melyet pedig az idősebbik fiú, Gábor irányít - mondta el az ügyvezető. A Fehérvár Autóházban a GM égisze alá tartozó öt márkát - Cadillac, Corvette, Saab, Opel, Chevrolet - forgalmaznak, ami azt jelenti, hogy egyazon bemutatóteremben kapnak helyet a szélesebb rétegek számára is elérhető modellek, és azok az akár 30 millió forintot közelítő árú négykerekűek, melyekből évi 5-10 darabnál több nem kel el egy évben hazánkban.

Az új szalonban az első esztendőben 400-450 Opel és Chevrolet és 40-50 luxusautó értékesítést tervezik - tudtuk meg Szuna Józseftől, aki szerint januári forgalmuk cáfolta azokat az előzetes várakozásokot, melyek az új autók értékesítésének visszaesését prognosztizálták.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

A Szuna József vezette társaság 15 éve nyitotta meg első Opel márkakereskedését Székesfehérváron. Az azóta eltelt idő alatt a kft. immáron öt telephellyel rendelkező cégcsoporttá terebélyesedett: a társaságnak Móron is van szalonja. Önálló cégként működik a fehérvári Fiat kereskedés, melyet Szuna József fiatalabb fia, Roland vezet, illetve a Mitsubishi és Subaru márkákat forgalmazó szalon, melyet pedig az idősebbik fiú, Gábor irányít - mondta el az ügyvezető. A Fehérvár Autóházban a GM égisze alá tartozó öt márkát - Cadillac, Corvette, Saab, Opel, Chevrolet - forgalmaznak, ami azt jelenti, hogy egyazon bemutatóteremben kapnak helyet a szélesebb rétegek számára is elérhető modellek, és azok az akár 30 millió forintot közelítő árú négykerekűek, melyekből évi 5-10 darabnál több nem kel el egy évben hazánkban.

Az új szalonban az első esztendőben 400-450 Opel és Chevrolet és 40-50 luxusautó értékesítést tervezik - tudtuk meg Szuna Józseftől, aki szerint januári forgalmuk cáfolta azokat az előzetes várakozásokot, melyek az új autók értékesítésének visszaesését prognosztizálták.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

A Szuna József vezette társaság 15 éve nyitotta meg első Opel márkakereskedését Székesfehérváron. Az azóta eltelt idő alatt a kft. immáron öt telephellyel rendelkező cégcsoporttá terebélyesedett: a társaságnak Móron is van szalonja. Önálló cégként működik a fehérvári Fiat kereskedés, melyet Szuna József fiatalabb fia, Roland vezet, illetve a Mitsubishi és Subaru márkákat forgalmazó szalon, melyet pedig az idősebbik fiú, Gábor irányít - mondta el az ügyvezető. A Fehérvár Autóházban a GM égisze alá tartozó öt márkát - Cadillac, Corvette, Saab, Opel, Chevrolet - forgalmaznak, ami azt jelenti, hogy egyazon bemutatóteremben kapnak helyet a szélesebb rétegek számára is elérhető modellek, és azok az akár 30 millió forintot közelítő árú négykerekűek, melyekből évi 5-10 darabnál több nem kel el egy évben hazánkban.

Az új szalonban az első esztendőben 400-450 Opel és Chevrolet és 40-50 luxusautó értékesítést tervezik - tudtuk meg Szuna Józseftől, aki szerint januári forgalmuk cáfolta azokat az előzetes várakozásokot, melyek az új autók értékesítésének visszaesését prognosztizálták.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

Az új szalonban az első esztendőben 400-450 Opel és Chevrolet és 40-50 luxusautó értékesítést tervezik - tudtuk meg Szuna Józseftől, aki szerint januári forgalmuk cáfolta azokat az előzetes várakozásokot, melyek az új autók értékesítésének visszaesését prognosztizálták.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

Az új szalonban az első esztendőben 400-450 Opel és Chevrolet és 40-50 luxusautó értékesítést tervezik - tudtuk meg Szuna Józseftől, aki szerint januári forgalmuk cáfolta azokat az előzetes várakozásokot, melyek az új autók értékesítésének visszaesését prognosztizálták.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

Úgy alakult ez is, mint a karácsonyi vásárlás. Karácsony előtt is mindenki a korábbiaknál visszafogottab költekezéssel számolt. Aztán az ünnepi shoppingolás mégis rekordot döntött - jegyzi meg az ügyvezető. Az új autók forgalmazásának jelenlegi rendszere mégis átalakul. 2010-ig az országban található több mint ezer márkakeskedés negyede megszűnik vagy átalakul - véli Szuna József, aki szerint a gépkocsikereskedelemben nem jelentős a külföldiek térnyerése. A jövőt több márka forgalmazása jelentheti a kereskedők számára.

Ezek is érdekelhetik