Gazdaság

2006.12.04. 03:29

Világhálón oktatnak

Székesfehérvár (ma) - Térségi integrált szakképző központot hoztak létre, hogy a diákok otthonuk elérhető közelségében megismerhessék a legmodernebb képzési technikákat.

Miskei Anita

A térség gazdasága az idetelepülő multinacionális cégek és a folyamatosan létesülő vállalkozások hatására erősödik. A régió gazdasági versenyképessége azonban csak akkor őrizhető meg, ha a mögött tudás áll. Ez az oktatás és képzés rendszereinek megújulását feltételezi - vélekednek a szakemberek. Pénteken regionális alakuló tanácsülést tartott a Gróf Széchenyi István Térségi Integrált Szakképző Központ (TISZK) Kht. A programban nem csupán az iskolák, a szakképző intézmények vesznek részt, hanem szerepet vállalnak Székesfehérvár gazdasági társaságai, több nagyvállalat is.

- A gazdaság és a szakképzés közötti kapcsolat összhangjának megerősítését célozza az együttműködés, így a kialakuló szakképzési rendszer sokkal rugalmasabban tud majd reagálni a gazdaság igényeire - mondta Nagy Róbert, a TISZK ügyvezetője. Kiemelte, hat partneriskolával működnek együtt, a Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátói Szakképző Iskola, az Entz Ferenc Szakiskola és Kollégium, a Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola, a Perczel Mór Szakképző Iskola és Kollégium, a Váci Mihály Ipari Szakképző Iskola, valamint a Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola vesz részt a projektben. - Az a célunk, hogy a diákok a lakóhelyük közelében találkozhassanak olyan modern képzési formákkal, melyek által a tanulók a legújabb, legmodernebb technikákat, eljárásokat ismerhetik meg. Azok kezelése, elsajátítása által szakmájukat a minőségi követelményeknek megfelelően tudják végezni.

Az együttműködésre azért volt szükség, mert egy iskola saját, szűkös költségvetéséből nem tudja megfinanszírozni a legújabb technikai eszközöket, amelyek létfontosságúak a korszerű szakképzéshez.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

- A gazdaság és a szakképzés közötti kapcsolat összhangjának megerősítését célozza az együttműködés, így a kialakuló szakképzési rendszer sokkal rugalmasabban tud majd reagálni a gazdaság igényeire - mondta Nagy Róbert, a TISZK ügyvezetője. Kiemelte, hat partneriskolával működnek együtt, a Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátói Szakképző Iskola, az Entz Ferenc Szakiskola és Kollégium, a Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola, a Perczel Mór Szakképző Iskola és Kollégium, a Váci Mihály Ipari Szakképző Iskola, valamint a Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola vesz részt a projektben. - Az a célunk, hogy a diákok a lakóhelyük közelében találkozhassanak olyan modern képzési formákkal, melyek által a tanulók a legújabb, legmodernebb technikákat, eljárásokat ismerhetik meg. Azok kezelése, elsajátítása által szakmájukat a minőségi követelményeknek megfelelően tudják végezni.

Az együttműködésre azért volt szükség, mert egy iskola saját, szűkös költségvetéséből nem tudja megfinanszírozni a legújabb technikai eszközöket, amelyek létfontosságúak a korszerű szakképzéshez.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

- A gazdaság és a szakképzés közötti kapcsolat összhangjának megerősítését célozza az együttműködés, így a kialakuló szakképzési rendszer sokkal rugalmasabban tud majd reagálni a gazdaság igényeire - mondta Nagy Róbert, a TISZK ügyvezetője. Kiemelte, hat partneriskolával működnek együtt, a Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátói Szakképző Iskola, az Entz Ferenc Szakiskola és Kollégium, a Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola, a Perczel Mór Szakképző Iskola és Kollégium, a Váci Mihály Ipari Szakképző Iskola, valamint a Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola vesz részt a projektben. - Az a célunk, hogy a diákok a lakóhelyük közelében találkozhassanak olyan modern képzési formákkal, melyek által a tanulók a legújabb, legmodernebb technikákat, eljárásokat ismerhetik meg. Azok kezelése, elsajátítása által szakmájukat a minőségi követelményeknek megfelelően tudják végezni.

Az együttműködésre azért volt szükség, mert egy iskola saját, szűkös költségvetéséből nem tudja megfinanszírozni a legújabb technikai eszközöket, amelyek létfontosságúak a korszerű szakképzéshez.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

Az együttműködésre azért volt szükség, mert egy iskola saját, szűkös költségvetéséből nem tudja megfinanszírozni a legújabb technikai eszközöket, amelyek létfontosságúak a korszerű szakképzéshez.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

Az együttműködésre azért volt szükség, mert egy iskola saját, szűkös költségvetéséből nem tudja megfinanszírozni a legújabb technikai eszközöket, amelyek létfontosságúak a korszerű szakképzéshez.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

- A partneriskolák együttesen nyújtottak be pályázatot a korszerű technikák beszerzésére és a projekt kidolgozására. A Hefop két projektjére nyújtottuk be pályázatunkat, melyek egyike az eszközpark beszerzésére, tanműhelyek kialakítására, másika az új oktatási rendszer kidolgozására szolgált. Ezáltal két részben nyert a kht. támogatást, egyrészt 1 milliárd 154 millió 154 ezer forintot, másrészt 440 millió forintot - tette hozzá Dominó Csaba, projektvezető. Elárulta, nehéz helyzetben vannak, szorosak a határidők, de az eszközök beszerzése után a fejlesztés és az e-learning tananyag kidolgozása az első, mely a modern oktatás egyik alapköve, ehhez azonban a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeni a partneriskolákban.

Ezek is érdekelhetik