Digitália

2022.11.17. 06:00

Mennyi pénzt kereshet egy menő youtuber havonta?

A YouTube Partnerprogramban (YPP) való részvétellel az alkotók – youtuberek, influencerek – a videóik hirdetési bevételének 55%-át kapják.

Forrás: Shutterstock

Fontos tudni, hogy bárki jelentkezhet a YPP-be, aki eléri a Youtube által megszabott küszöbértéket, de a programban való részvétel feltétele, hogy a jelentkező megfeleljen a platform irányelveinek. Azaz, hogy például nem kapott-e figyelmeztetést a közösségi irányelvek megsértéséért, eleget tesz-e a tartalmi szabályozásoknak.

A jelentkezőnek legalább 1000 feliratkozóval és 4000 érvényes nyilvános nézési órával kell rendelkeznie. Amíg csak közelíti ezeket a számokat, kérheti, hogy értesítsék, amikor eléri azokat.

Bevételi forrás lehet a hirdetési pénzeken kívül az előfizetésekből és csatornatagságokból befolyó pénz is. A Youtube havonta utalja át a részüket.

Természetesen számos tényező határozza meg, hogy az adott alkotó mennyit kereshet. Vannak olyan témák, amelyek most nagyon kapósak – ilyen például a pénzügyi tanácsadás –, s így a hirdetők vonzó ügyfeleknek tekintik a közönségüket.

„Sokkal több pénz van a dologban, mint amire számítottam – mondja a Business Insidernek Nate O'Brien, aki személyes pénzügyekről, befektetésekről és a sikeres vállalkozói szellemről készít videókat. – Azt hittem, a lehetőségeim felső határa 100 000 feliratkozó körül lesz a YouTube-on."

A 23 éves fiatalember 1 millió 280 ezer követővel rendelkezik, tavaly havi 54 ezer 600 dollárt (21 millió 600 ezer forintot) keresett.

Nate O'Brien

Még mindig nagyon jól keresnek a neten a suttogással, különös hangokkal, zajokkal az ASMR-videók (Autonomous Sensory Meridian Response) készítői – ha hiszünk ezek hatásosságában, ha nem.

Persze nekik is meg vannak a maguk problémái, suttogva sem könnyű az élet: ők mondjuk a pénzügyi tanácsadókhoz képest nehezebben helyeznek el hirdetéseket, mert nem akarják gyakran megzavarni produkcióik átélését a zajos reklámokkal.

„Az ASMR művészek hátránya, hogy csak a videók elején helyezhetnek el hirdetéseket, ha nem akarják felriasztani a közönségüket” – magyarázza Sarah Lavender, ASMR-alkotó az Insidernek . „Ez jelentősen csökkenti a hirdetési bevételeket.”

Lavender 214 ezer feliratkozójával tavaly havi 6113 dollárt (2 millió 420 ezer forintot) keresett.

A youtuberek gyakran egészítik ki hirdetésekből származó bevételeiket egyéb bevételi forrásokból, például áruk reklámozásával és szponzorált tartalmakkal. A legtöbben posztolnak más közösségi média platformokon is.

Kelly Anne Smith, személyes pénzügyi tanácsadó nyolc bevételi forrással rendelkezik az online tanfolyamok értékesítéséttől a pénzügyi coachingig. Van Patreon-fiókja, és pénzt keres az Instagram bónuszprogramjaiból, de a YouTube hozza neki a legtöbbet a konyhára.

„A kezdetektől tudtam, hogy a YouTube-on lehet pénzt keresni” – állítja – „De soha nem hittem volna, hogy ilyen jól fog menni."

És hogy mennyire széles egy pénzügyi tanácsadó palettája? Meglepetésünkre belefér még az alábbi reklám is.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!