Kreativitás?

2022.03.03. 18:00

Egészen fura irányba megy a TikTok

A TikTok a kezdetektől az addiktív, gyorsan lepörgő videókra épült, mondhatni, ez a lényege. Miért száll versenybe a hosszabb videókkal?

Béta tesztelés után a TikTok videómegosztó nemrég bejelentette, hogy immáron 10 perces videók feltöltését is engedélyezni fogja.

 

Ha még emlékszünk, kezdetben a videókat 15 másodpercre korlátozták, majd 60 másodpercre növelték, legutóbb 3 percre, most pedig 10 percre. Pedig sokak szerint kifejezetten idegesítőek már a 3 perces, a TikTokon szörnyen hosszúaknak érződő megosztások is.

 

A 10 perces opció célja, hogy „még több kreatív lehetőséget tárjon fel alkotóink számára szerte a világon” – mondta a TikTok.

 

Úgy tűnik, inkább pénzügyi döntésről van szó. Mint arról a Wired beszámolt, „a TikTok meglovagolta a népszerűség hullámát, de ahhoz, hogy fenntarthatóan növelje bevételeit, egyre hosszabb videókra van szüksége, amelyek nagyobb figyelmet kapnak, és lehetővé teszik számukra, hogy több hirdetést adjanak el”.

A YouTube 2012 óta a „nézési időt”, mint fő mérőszámot helyezi előtérbe, és jutalmazza „azokat a videókat, amelyek valóban lekötik a nézőket”.

 

A TikTok persze azt szeretné, ha az alkotók a YouTube-ról a TikTok-ra költöztetnék vlogjaikat, de a YouTube-ból származó bevételi arányok – egyeseknél 60/40 arányban megosztott reklámbevétel – nélkül.

 

A TikTok-felhasználók értesítést fognak kapni, ha 10 perces videókat tölthetnek fel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!