Ki a legszebb a világon?

2020.02.14. 13:30

Ennyi szelfit készítünk magunkról évente

Tudható volt, hogy sokat, de ennyire: az európaiak évente 597 szelfit exponálnak magukról.

Az Európában végzett mintegy 5750 fő részvételével készült felmérés alapján a kontinens lakói átlagosan 597 szelfit készítenek magukról egy évben. A régió legtöbb szelfijét a spanyolok készítik (728), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban élők (468). Az eredmények ugyanakkor egy népszerű közhiedelmet is megcáfolnak, ugyanis az Egyesült Királyságban és Hollandiában

többet szelfiznek a férfiak hetente, mint a nők.

A Honor Európa több országában készített kutatása alátámasztja, hogy a szelfik népszerűsége továbbra is töretlen. A szelfikutatáson keresztül pedig igyekszik még jobban megismerni a felhasználói igényeket és a szelfizés aktuális trendjeit.

Az elkészült képek közel fele (45 százalék) landol családtagnál, barátnál vagy valamely közösségi oldalon.

Figyelemre méltó, hogy a szelfizők

mindössze 11 másodperc alatt döntenek arról, elégedettek-e képpel, de ahhoz azonban, hogy eldöntsék, megosztják-e művüket, már 26 percre van szükségük.

A 16-29 év közti európaiak saját bevallásuk szerint több természetes, smink nélküli önarcképet készítenek, mint 5 évvel korábban.

Az okostelefonnak köszönhetően a nap minden percében velünk van egy elég jó minőségű fényképezőgép, így hajlamosabbak vagyunk megörökíteni hétköznapi pillanatokat beállított képek helyett. Ennek is köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az edzés után készült vagy éppen a háziállatokkal közös szelfik, de ugyancsak gyakoriak azok a képek, amiket ágyban fekve készítenek magukról a felhasználók. A természet szépségeinek megörökítése szintén népszerű téma volt 2019-ben. A fiatalok 62 százaléka több képet készít a természetben, mint szórakozóhelyen 5 évvel ezelőtthöz képest.

Mindemellett a kutatásból az is kiderül, hogy a résztvevők több mint fele (61 százalék) tesz közzé tartalmat közösségi oldalán azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet egy problémára vagy ügyre. 55 százalékuk vallja azt, hogy egy kép hatására változtatott véleményén valamely társadalmi ügyet érintően, további 55 százalék pedig úgy tartja, hogy a képek pontosabban jellemezik napjaink társadalmi ügyeit a televízióhoz vagy az újságokhoz képest.

A 16 és 29 év közöttiek 16 százalékkal több fotót készítenek okostelefonjukkal, mint a 30 év felettiek. Több mint egyharmaduk (35 százalék) pedig azt állította, elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.

Ezek is érdekelhetik

facebook comments widget