Milliós bírságok! Új teher a fuvarozók nyakán

Fejér megye - Milliós bírságokat szabtak ki az elmúlt időben olyan fuvarosoknak, akik építkezéseknél dolgoztak, mert nem tartották be az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokat.

Klecska Ernő

 

Az utóbbi hetekben több fuvarozó is a kamaránál kért segítséget azt követően, hogy a környezetvédelmi felügyelőség milliós bírságot szabott ki, mondván: az építési törmelék szállításához környezetvédelmi hatósági engedélyre lenne szükségük. A kamara, amely következetesen küzd a bürokrácia, a fölösleges és gyakran ellentmondásos túlszabályozás ellen, ezt követően megkereste a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget, és egyeztetést javasolt.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A pórul járt fuvarozók szinte mindegyike valamelyik nagyobb építkezésen dolgozott, s a megrendelő által felrakott építési törmeléket vagy kitermelt útalapot szállította a hivatalos, engedéllyel rendelkező lerakókra. A vállalkozók, akik mind egy másik cégnél végzett vizsgálat során kerültek a felügyelők látókörébe, milliós bírságokat kaptak, de van, akinél e tétel a tízmilliós nagyságrendet is eléri. Egy ekkora összeg kifizethetetlen, a vállalkozás és a mögötte álló család egzisztenciáját is megrendíti - mondták a lapunknak nyilatkozó fuvarosok. Többen közülük megpróbáltak a dolog végére járni. Temesvári Gyula, Kőrösi János és társaik ma már tudják, ahhoz, hogy közúton szállítsanak ilyesmit, milyen engedélyre lenne szükségük, de igazságtalannak tartják. A rendelet által előírt képzések és engedélyek százezrekbe, és rengeteg utánajárásba kerülnek, s így is csak adott helyre lehet lerakni a rakományt.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

Az építési-bontási tevékenységre vonatkozó előírásokat az ezzel foglalkozó vállalkozások számára nem csupán az építésügyi jogszabályok határozzák meg. Az építési tevékenységből kikerülő hulladékokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályokkal a vállalkozók többnyire nincsenek tisztában. A jogszabály alapján az építési-bontási tevékenység során keletkező, az építkezés folyamatában, az építés helyszínén a felelős műszaki vezető megítélése alapján nem újrahasznosítható anyag hulladéknak minősül - szögezte le Csehóné dr. Szilasi Rita, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A hulladék kezelése, ide értve annak szállítását, begyűjtését, hasznosítását vagy ártalmatlanítását, kizárólag környezetvédelmi hatósági engedély birtokában végezhető. Az építkezés folyamatában szereplő vállalkozó (legyen az kivitelező, alvállalkozó, szállító) tevékenységét a hulladékgazdálkodási törvény által meghatározott kategóriáknak kell megfeleltetni, ami azt jelenti, hogy az építési-bontási hulladék fuvarozását végző vállalkozó hulladékkezelési engedélyhez kötött hulladékszállítási tevékenységet végez, az építési-bontási hulladékot a területére befogadó, hulladékkezelési engedélyhez kötött tevékenységet végez. A helyszíni ellenőrzésen megkezdett bizonyíték gyűjtése után a felügyelőség fölgöngyölíti azt a láncolatot, amely a hulladék befogadóján, szállítóján keresztül elvezet magához az építtetőhöz, az építkezés felelős kivitelezőjéhez. Tévedés tehát azt hinni, hogy a felügyelőség kizárólag a láncolat végén álló (kisvállalkozó) szállító felelősségét vizsgálja - fogalmazott az igazgató. A hivatalból folytatott eljárásban a láncolatban részt vevő minden szereplő felelőssége az általa végzett tevékenység alapján kerül elbírálásra.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

A témára vonatkozó joganyag a jogellenesség megállapítása esetén kiszabandó bírság tekintetében valóban igen szigorú szabályokat tartalmaz, ám a felügyelőségnek igen szűkkörű mérlegelési lehetőséget hagy. A bírság összegét alapvetően a jogellenesen kezelt hulladék mennyisége határozza meg. A jóhiszeműség a szándékosság vagy gondatlanság kérdése nem figyelembe vehető szempont, ami azt jelenti, hogy a kiszabandó bírságok összege leggyakrabban az 1 millió forint feletti tartományba esik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!