2011.05.06. 05:07
Előny a vendégnél - új rend szerint kapnak csillagot a hotelek
FMH - Hamarosan minden szállodának, hotelnek, amely csillaggal szeretné jelölni szolgáltatásai minőségét, át kell esnie az új hotelminősítő rendszer eljárásán.
Egyre több szálloda érdeklődik a Magyar Szállodaszövetség által kidolgozott új hotelminősítési rendszer iránt, amelynek lényege, hogy a csillagok száma alapján a vendégek pontosan tisztában lehetnek azzal, milyen minőségre és szolgáltatásokra számíthatnak az adott szállodánál. Azok a hotelek, amelyek nem esnek át folyamaton, vélhetően júliustól nem használhatják a csillag megjelöléseket.
- Eddig hétszázötven szálloda jelentkezett, de csak kétszáztíz esetében zajlottak le a minősítések - nyilatkozta lapunknak Kovács István, a szállodaszövetség titkára. A folyamat nem egyszerű és nem is olcsó: a kiküldött feltételek alapján a szálloda önbesorolást végez, s maga teszi meg a lépéseket ahhoz, hogy elérje az adott csillagozást, majd a szövetség szakemberei végzik el az ellenőrzést, s teszik meg észrevételeiket. Ezután vagy elfogadják vagy elutasítják a szálloda pályázatát. A szövetség a minősítésen átesett és sikeresen pályázó hotelekről nyilvántartást vezet, s velük védjegyhasználati szerződést köt. A mai állás szerint még egyetlen megyei hotel sem kapta meg a csillaghasználati jogot, mégis többen használják. Júliusig ezt megtehetik, utána csak akkor, ha átestek a minősítésen.
Szinte minden jelentősebb megyei szálloda gondolkodik azon, hogy csatlakozik az új minősítő rendszerhez. Így van ezzel a fehérvári Novotel is.
- Elsősorban a vendégeknek lesz jó ez a rendszer - állítja Tóth Tamás igazgató. - Pontosan tudják majd, melyik szállóban mire számíthatnak a pénzükért. Jelenleg ugyanis nem szabályozza semmi, mitől lesz egy hotel például négycsillagos. Így a szállóvendégek sem tudnak összehasonlítást tenni, hol, milyen minőségű szolgáltatást kaphatnak. Hátrányát nem nagyon látom a dolognak, bár tény, hogy a minősítésnek megfelelni anyagi kiadással jár, még nekünk is.
A gárdonyi Hotel Nautis sem szeretne kimaradni a csillagozásból, ők is cselekedtek:
- Vannak apró részletek, amelyeken változtatnunk kell, hogy megkapjuk a négycsillagos superior beosorolást - mondta el Behán István, a hotel vezetője, aki szerint nem mindegyik módosítás életszerű, például az állítható borotválkozó tükör megléte, de van több olyan is, ami tényleg fontos. - A saját belső munka az, ami ebben a folyamatban a legnehezebb - tette hozzá.
A móri Hétkút Wellness Hotel még kivár, azt remélik, a szállodaszövetség később enyhít a követelményeken. Kerekes Krisztina, a szálloda vezetője szerint ennek ellenére ők is csatlakoznak a Hotelstars Union rendszeréhez.
- A régi módszert sem tartom megfelelőnek, a mostani változtatásokat viszont túl drasztikusnak találom - vetette fel, példaként említve, ha leszerződnek egy matractisztító céggel, plusz pontot kapnak. - Van még két hónapunk, hogy eldöntsük, mi legyen - tette hozzá.
A nyár közepétől már minden csillagozott Fejér megyei hotelben megszálló vendég tudni fogja, mire számítson...