Előny a vendégnél - új rend szerint kapnak csillagot a hotelek

FMH - Hamarosan minden szállodának, hotelnek, amely csillaggal szeretné jelölni szolgáltatásai minőségét, át kell esnie az új hotelminősítő rendszer eljárásán.

S. Töttő Rita

 

Egyre több szálloda érdeklődik a Magyar Szállodaszövetség által kidolgozott új hotelminősítési rendszer iránt, amelynek lényege, hogy a csillagok száma alapján a vendégek pontosan tisztában lehetnek azzal, milyen minőségre és szolgáltatásokra számíthatnak az adott szállodánál.  Azok a hotelek, amelyek nem esnek át folyamaton, vélhetően júliustól nem használhatják a csillag megjelöléseket. 
- Eddig  hétszázötven szálloda jelentkezett, de csak kétszáztíz esetében zajlottak le a  minősítések - nyilatkozta lapunknak Kovács  István, a szállodaszövetség titkára. A folyamat nem egyszerű és nem is olcsó: a kiküldött feltételek alapján a szálloda önbesorolást végez, s maga teszi meg a lépéseket ahhoz, hogy elérje az adott csillagozást, majd a szövetség szakemberei végzik el az  ellenőrzést, s teszik meg észrevételeiket. Ezután vagy elfogadják vagy elutasítják a szálloda pályázatát. A szövetség a minősítésen átesett és sikeresen pályázó hotelekről nyilvántartást vezet, s velük védjegyhasználati szerződést köt. A mai állás szerint  még egyetlen megyei hotel sem kapta meg a csillaghasználati jogot, mégis többen használják. Júliusig ezt megtehetik, utána csak akkor, ha átestek a minősítésen. 

Szinte minden jelentősebb megyei szálloda gondolkodik azon, hogy csatlakozik az új minősítő rendszerhez. Így van ezzel a fehérvári Novotel is.
- Elsősorban a vendégeknek lesz jó  ez a rendszer  - állítja Tóth Tamás igazgató.  - Pontosan tudják majd, melyik szállóban mire számíthatnak  a pénzükért. Jelenleg ugyanis nem szabályozza semmi, mitől lesz egy hotel például négycsillagos. Így a  szállóvendégek sem tudnak  összehasonlítást tenni, hol, milyen minőségű szolgáltatást kaphatnak. Hátrányát nem nagyon látom a dolognak,  bár tény, hogy a minősítésnek megfelelni anyagi kiadással jár, még nekünk is.
A gárdonyi Hotel Nautis sem szeretne kimaradni a csillagozásból,  ők is cselekedtek:
- Vannak apró részletek, amelyeken változtatnunk kell, hogy megkapjuk a négycsillagos superior beosorolást - mondta el Behán István, a hotel vezetője, aki szerint  nem mindegyik módosítás életszerű, például az állítható borotválkozó tükör megléte, de van több olyan is, ami tényleg fontos. - A saját belső munka az, ami ebben a folyamatban a legnehezebb - tette hozzá.
A móri Hétkút Wellness Hotel  még kivár, azt remélik, a szállodaszövetség később enyhít a követelményeken. Kerekes Krisztina, a szálloda vezetője szerint ennek ellenére ők is csatlakoznak  a Hotelstars Union rendszeréhez.
- A régi módszert sem tartom megfelelőnek, a mostani változtatásokat  viszont túl drasztikusnak találom - vetette fel, példaként említve, ha leszerződnek egy matractisztító céggel, plusz pontot kapnak. - Van még két hónapunk, hogy eldöntsük, mi legyen - tette hozzá.
A nyár közepétől  már minden csillagozott Fejér megyei hotelben megszálló vendég tudni fogja, mire számítson...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!