Csodagép a sínen - ma indult el a szerelvény Tárnokról Martonvásárra

Tárnok - Szuper géplánc indult Tárnokról Martonvásár felé, hogy kicserélje a bal vágány talpfáit és síneit. Július 23-tól a másik sinpárt zárják le, hogy szeptemberre készen legyenek.

Tribolt Lajos

A szerelvény lenyűgöző. Állítólag 800 méter a teljes hossza, ebből közel 200 méter maga a gép. Az, amelyik felszedi a régi talpfákat, síneket, és lerakja az újakat. A MÁV vonalain először használt gép péntek délben indult el Tárnokról Martonvásárra.
Vingelmann Szabolcs projektvezető lapunknak elmondta, hogy június 18-tól július 23-ig lesz lezárva a baloldali sínpár, majd következik a jobboldali felújítása, amivel augusztus 28-ra, a nyári menetrend lejártáig végeznek majd. Most Tárnok és Martonvásár között végzik el a pályafelújítást. Korábban Dinnyés és Martonvásár között már megcsinálták, igaz nem ezzel a korszerű géppel. Ez időjárástól függetlenül tud dolgozni, szinte zárt rendszerben végi a feladatát és kiszolgálást alig igényel. Igaz, 16 disel motor zakatol benne, s mindössze 14 dolgozó felügyeli a munkáját.  A projektvezető úgy számol, hogy hétfő délutánig megteszi a Martonvásárig vezető 6,6 kilométeres távot. Ahogy ez az alagútfúró gépláncokra hasonló csodaszerkezet elhagyja a pályát, majd érkezik egy másik. Az méternél mélyebben kiszedi az aljzatot, átrostálja, kimossa, visszarakja és tömöríti.


A Budapest-Kelenföld állomás és a Székesfehérvár állomás közötti vasúti vonal teljes felújítása 119 milliárd forintba kerül. Ennek 85 százaléka uniós forrásból származik. Az első ütem a Tárnok-Fehérvár szakasz. Ez viszonylag jól áll. Igaz, a Dinnyés-Fehérvár közötti pálya felújítására már csak jövő tavasszal kerül sor, s a nyár végére szeretnének majd vele végezni. Ugyanakkor hamarosan elkezdődhet a Kelenföld-Tárnok vonal felújítása is. Külön projekt az egész szakasz biztosítórendszerének kiépítése. Az még késik, de hamarosan talán szintén  elkezdődhet.Természetesen van még feladat az egyéb létesítmények építésével, hiszen még állomásépületek, aluljárók várnak átadásra. Ezt a 7-es úton közlekedők megtapsztalhatják Kápolnásnyék és Velence térségében. Na meg persze az adott településen lakók is. Velencén a lapunk által szervezett fórumon szóba kerültek a helyi lakosok bosszúságai. Az ő gondjaikra hamarosan visszatérünk.
 A 2013 végére elkészülő pálya lehetővé teszi a 160 órás sebességet. Ez 15 perccel rövidíti Pestig a menetidőt.

Menetrendekről és menetrendváltozásokról információ a MÁV honlapján!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!