Búcsú a kamionoktól? Épül a perkátai elkerülő

FMH - Már nem sokáig kell elviselniük Perkáta lakóinak a településen átdübörgő kamionokat, hamarosan megkezdődik ugyanis a 62-es főút elkerülő szakaszának építése.

Tribolt Lajos


Megkezdődnek a 62. számú főút Perkáta települést elkerülő, új nyomvonalon futó szakaszának építési munkálatai. Jelenleg a régészeti feltárás befejezése van folyamatban, ami mellett a kivitelező megkezdte a munkálatok előkészületeit. A csaknem 6 kilométer hosszúra és 90 km/h-s sebességre tervezett út építése várhatóan október közepén indulhat. Az elkerülő út a tervek szerint Perkáta Dunaújváros felőli oldalán, az adonyi elágazásnál indul majd egy körforgalmú csomópontból, és észak felől kerüli meg a települést, majd Perkáta után csatlakozik vissza a meglévő nyomvonalba. A kétszer egy sávra és 11,5 tonna tengelyterhelésre tervezett szakaszon egy patakmedret keresztező 45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítenek. A tervek szerint 2011. november végére befejeződő munkálatok során hófogó erdősávokat és fasorokat is telepítenek. 
 
A perkátai elkerülő út megépítése a 62. számú főút korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8 Dunaújváros-Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. Itt a beavatkozás a tervek szerint több szakaszon zajlik majd: ennek során várhatóan megépülnek a Seregélyest, illetve Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő útszakaszok is. A régi nyomvonalon futó útpálya új, nagyobb teherbírású burkolatot kap, és a meglévő csomópontok is kanyarodó sávos kialakítással épülnek meg. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. a perkátai elkerülő szakasz építésére közbeszerzéssel választotta ki a kivitelező Porr Építési Kft.-t. A projekt  az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás összege bruttó 4,3 milliárd forint.
 
Közben befejeződéséhez közeledik a 62-es úton Székesfehérvár határában a vasúti felüljáró építése.  Jelenleg a felüljáró Dunaújváros felőli kapcsolódásának második sávját készítik. Egy seregélyesi olvasónk azt javasolja a kivitelezőnek, hogy forgalmi csúcsidőben emberi forgalomirányítókat állítson be, mivel reggel a Fehérvár felé, délután a kifelé tartó forgalom a nagyobb, s a  lámpák nem érzékelik a különbséget a forgalomban. Mivel a kivitelezők a szerződés szerint nem nyilatkozhatnak a sajtónak, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt-hez  fordultunk. A tőlük kapott válasz szerint a kivitelező megpróbálta az emberi irányítást, ám a közelben lévő vasúti átjáró miatt ez nem vált be. Sokszor a sort megelőző autósok okoznak gondot. Érdeklődésünkre elmondták, hogy a héten sor kerülhet a felüljáró ideiglenes forgalomba helyezésére, de egy rövid szakaszon még csak egy sávon lehet majd közlekedni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!