2012.02.27. 18:35
Látványos helyreállítás a vasúti baleset után
Dunaújváros-Rácalmás - A látottak szerint a hét közepén megindulhat a vasúti forgalom a Pusztaszabolcs-Dunaújváros vasútvonalon, ahol egy szombaton kisiklott tehervonat miatt leállt a közlekedés. Az ok egy csapágytok.
A kisiklott tizenhárom vagonból hétfőn délután csak öt és fél volt a szerencsés szerencsétlenség színhelyén. Ott, ahol szombaton délelőtt egy negyven vagonból, két mozdonyból álló szerelvény egy kilométer hosszan felszántotta, majd lebontotta a töltést, a síneket, a talpfákat, a kitérő vágányokat, a biztosító berendezéseket: emberi sérülés nélkül.
Mivel más lehetőség nem volt, a vasúti munkások lángvágóval szétdarabolták a tönkrement vagonokat, és részenként elszállították azokat.
A kármentéssel egyidőben azonban hozzáláttak a tönkrement pálya helyreállításához is. Hétfőn délután már ott volt Rácalmásnál az úgynevezett Platov: az orosz gyártmányú sínrakó szerelvény. A mintegy száz méter hosszú géplánc a munkagépek által előkészített kavicságyra körülbelül tíz perc alatt rakott le egy beton talpfákra erősített, nagyjából huszonöt méter hosszú vágányszakaszt.
A pályamunkások higgadt profizmussal, folyamatosan dolgozva haladtak. Hackl Mónika, a MÁV szóvivője lapunknak azt mondta: a sérült kocsik elszállítása valószínűleg kedd délelőttre fejeződik be, azután még negyvennyolc óra, mire megindulhat a forgalom. Addig az utasokat vonatpótló-buszok szállítják, a teheráru pedig kerülő úton jut el a céljához.
Az előzetes vizsgálatok szerint, mondta a szóvivő, a 13. teherkocsi egyik kerekének csapágytokja kiesett: ez okozta a balesetet. Azt, hogy miért esett ki a csapágytok, tovább vizsgálják a vasút szakértői.
Várkonyi Zsolt, az ISD Dunaferr Zrt. kommunikációs menedzsere közölte velünk: a kisiklott szerelvény által szállított háromezer tonna vasérc nagy része megérkezett a vasműbe, de ekkora mennyiség nem okozott volna termeléskiesést. Ezt az ércet Ukrajnából vásárolták és szokásaik szerint egyszerre több irányból, több szállítóeszközzel juttatják el a vasműbe.