2010.06.11. 15:35
Abszurd reptéri történet: Aba saját halottjának tekinti az ürgéket
Székesfehérvár - Negyedszer futnak neki a börgöndi ürgék kitelepítésének: az abai testület az esetlegesen elhulló ürgéket saját hallottjainak tekinti.
Régóta nem hallottunk a börgöndi reptér fejlesztéséről, ám mint Tóth Ferenc, az Alba Airport Kft. ügyvezetője lapunk ez irányú érdeklődésére elmondta, a háttérben folyamatosan zajlik a munka, amelynek állásáról a múlt év végén zárt ülésen tájékoztatták a város képviselő-testületét is. A májusi Magyar Közlönyben megjelent a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló rendelet módosítása, amelybe bekerült a börgöndi légtér is, ami nélkül nem lehetne itt reptér. A másik fontos történés, amire a fejlesztést tervező cég másfél évet várt, hogy megjelent a repterek létesítéséről szóló új kormányrendelet, amely kimondja: a létesítési engedély egy helyett három évre szól és háromszor meghosszabbítható.
A börgöndi reptér 2008 nyarán kapta meg az említett létesítési engedélyt, amely meghosszabbítható az új rendelet alapján, így megszűnt a veszély, hogy elkezdik az építkezést, és időközben lejár az engedély. Tóth Ferenc hozzátette, fejlesztési elképzeléseikkel kapcsolatban sokszor úgy érezték-érzik, nem véletlen a szembeszél.
Lapunk kérdésére, miszerint sikerül-e végre kitelepíteni az ürgéket a területről, elmondta, negyedszeri nekifutásra úgy tűnik, minden engedély megvan, és július második felében elvégezhetik az áttelepítést. Ehhez kapcsolódó érdekesség, hogy az abai testület megunva az abszurd helyzetet, hogy egy ekkora beruházás megvalósulása az ürgék kitelepítésén múlik határozatot fogadott el, miszerint a sajnálatosan mégis elpusztuló ürgéket Aba Nagyközség Önkormányzata saját hallottjainak tekinti, és a méltó eltemettetésükről a későbbiek folyamán fog intézkedni. Komolyra fordítva a szót, a tervek arról szólnak, hogy idén ősszel az infrastruktúra építése kezdődik meg, s jövőre lesz az érdemi építkezés a repülőtér területén.
A közlekedéstudományi intézet által nemrég elkészített stratégia szerint a vidéki repülőterek közül a következő öt-tíz évben egyedül a börgöndinek van reális esélye arra, hogy a fapados társaságok számára vonzóvá váljon.