2010.05.06. 11:15
A Facebookhasználók szexmániásak?
FMH - Egy, a Facebook közösségi portálról szóló új adat azt mutatja, hogy a címben szexuális utalást tartalmazó cikkeket sokkal gyakrabban osztják meg, mint más sztorikat.
Egy társadalmi médiakutató, Dan Zarrella, a „Tweet-pszichológia” megalkotója ( egy web-szolgáltatás, amely pszichológiai profilt készít a felhasználókról csevegési szokásaikon alapulva) a Twitterrel kapcsolatos tapasztalatait, eredményeit használta föl ahhoz, hogy meghatározza, hogyan osztják meg a Facebook-használók a linkeket. A Wall Street Journal szerint Zarrella körülbelül 12 ezer mintát analizált, amelyeket a technológiával foglalkozó oldalakról gyűjtött össze, a főcímben szerepelő szavak alapján.
S hogy mire jutott?
„Azok a cikkeket, amelyet szexuális utalást tartalmaznak címükben, jóval többen osztják meg, mint azokat, amelyek átlagos sztorit kínálnak” - írta Zarella blogjában, amelynek ezt a címet adta: „Az adatok azt mutatják, a szex eladó a Facebookon”. Adatai szerint azokat a cikkeket, amelyek címükben szexuális utalást tartalmaznak, 90 százalékkal többen osztják meg. A kutató azt is elmondta, meglepő volt számára megtapasztalni, hogy a pozitív főcímű sztorikat 30 százalékkal többen osztják meg, mint a többit. Ugyancsak meglepő volt számára, hogy a negatív főcímű sztorik a legkevésbé kedveltek.
Zarella adatai arra is rámutatnak, hogy minél egyszerűbb a főcím, annál szívesebben osztják meg. Az is kiderült továbbá, hogy minél egyszerűbb a cím, annál szívesebben teszik közzé a cikket. Habár az elemzés még folyamatban van, Zarella előzetes következtetései azt sugallják, hogy az egyszerű és pozitív írások a szexről vezethetnek a könnyű megosztáshoz. Ezek az adatok pedig leginkább a hirdetők, márkaépítők munkáját segíthetik a legjobban.
(forrás: The Huffington Post)