Belföld

2009.02.19. 03:29

Halott, sérültek, törött autók a síkos utakon

<b>Fejér megye</b> - Játszik velünk a tél, és mi ijedt kisgyermekként viselkedünk, pedig ezek nem azok az igazi, orosz telek. Az óvatosság, az előrelátás azonban fontos. A közutasok dolgoznak éjjel és hajnalban.

Kovalcsik Katalin

- Ez tél!? - kinéztünk az ablakon, ragyogott a Nap. Viszont többen is emlékeztünk az 1986 januárjában lezúdult hóra, erős szélre, amely akkor szinte fél Európát megbénította. Egyik kollégánk katona volt, akkor állt át a hadsereg az új ruházatra, fagyott fülük, hiányzott a téli sapka. A másikat katonai terepjáróval vitték ki, hogy lefilmezzék, hogyan szabadították fel a 62-as utat a hó fogságából. Nálunk a tetőcserép felét lepakolta a szél az udvarra, a szomszéd segített visszarakni. A gyerekek napokig nem mentek iskolába, örültek is neki, a lakásokban meleg volt, szerencsére működött a fűtés. A napjainkban visszatért tél ekkora zűrzavart nem okozott, de a közutasok gépjárművei, a munkások tegnap éjfélig járták a kritikus útszakaszokat, hogy minden autóbusz hazavihesse a műszakból indulókat. A Csákvár-Bicske közötti útszakaszon volt a legkritikusabb a helyzet, akadályokat épített porhóból az erős szél.

- A megyében kezelt 1300 kilométer útból 2500 a kritikus - mondta Lánczos János, a Magyar Közút Kht. területi referense. - Most csak néhány helyen építkezik a szél.

A szerda rosszul kezdődött, csúsztak az utak. Az M7-esen Velence közelében közlekedési baleset történt. A két könnyű sérültet a mentők a helyszínen ellátták. Ezzel egyidőben az agárdi felhajtónál egy személygépkocsi a szalagkorlátra futott. Ott nem történt személyi sérülés. Este fél hatkor Moha és Sárkeresztes között két kocsi ütközött frontálisan, két súlyos és egy könnyű sérültet láttak el a mentősök. Fél hét körül Sárkeresztúr területén azon a kerékpároson azonban már nem tudtak segíteni, akit autó ütött el. A helyszínen szörnyethalt.

Lánczos János este azt mondta, a szél erőssége alig változott, a porhót képes egy kilométerről is átvinni, méteres akadályt építeni belőle. Napközben Bicske és Csákvár között rendőr vigyázta az utat, nyári gumival nem engedtek be senkit, nehogy baj történjen. Kritikus volt az út Vértesboglár és Csákvár között is. A legnagyobb veszély az, hogy a porhó a lefagyott útra száll. A kanyarokban, a hidak alatt is figyelni kell, mert napközben az átfolyások estére, éjszakára lefagynak, igen balesetveszélyesek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!