Tippek, tanácsok

2018.03.15. 15:00

Nem könnyű a megfelelő időgazdálkodás, de sokat ér!

A „time menedzsment” (időgazdálkodás) korunk egyik meghatározó kifejezése. Nem csoda: a munkahelyek nagy részén tartani kell a megadott határidőket, úgy, hogy közben minőségi munkát adunk ki a kezünk közül.

Szanyi-Nagy Judit

Ahány ház, annyi szokás: igaz ez az időgazdálkodásra is. Mindenkinél más tipp válik be Fotó: Pxhere

Ha hatékonyabbá és gyorsabbá szeretnénk tenni a munkavégzést, érdemes megfogadnunk néhány tanácsot az időgazdálkodással kapcsolatban. Az azonban már a legelején kiemelendő: személyenként változó, kinél mi hozza meg a sikert.

Annak érdekében, hogy átlássuk a határidős feladatainkat, írjunk listát! Ne aggódjunk, ha nem sikerül mindet teljesítenünk, a munkavégzés sikerességét a teendők fontossága alapján értékeljük!

A módszer fordítottja is működhet: azokat a szokásainkat jegyezzük fel egy listába, amelyek túl sok időt vesznek el a hatékony munkavégzéstől. Ilyen lehet az internetezés, de a túl sok – magáncélú – telefonálás is.

Javunkra válhat az is, ha a feladatok hosszúsága vagy nehézsége alapján kezdünk bele egy-egy munkába. Elképzelhető, hogy egyeseknél hatékonyabb, ha a nehezebb teendővel kezdik a napi munkavégzést, míg másnál a könnyebb, de nagyobb elégedettséget okozó feladat segíti a hatékony ütemezést.

Persze néha-néha kell a szünet, sőt, az ülőmunkát végzőknek nem árt mozogniuk sem ilyenkor. Ebben partner lehet az úgynevezett Pomodoro technika: 25 percen át csak az elvégzendő feladatra szabad koncentrálni, azt követően pedig egy 5-6 perces szünetet kell beiktatni. Négy Pomodoro után következzen egy hosszabb, 20-30 perces szünet. A stopper használata ajánlott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!